Başlık için listeleme
Toplam kayıt 9345, listelenen: 2689-2708
-
Eğitim Felsefeleri Çerçevesinde Geleceğin Öğretmenleri: Metaforik Bir Çalışma
(2015)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının gelecekte nasıl bir öğretmen olacaklarıyla ilgili düşüncelerini metaforlar aracılığıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2012 öğretim yılında, Dicle Üniversitesi Ziya ... -
Eğitim getirilerinin özel ve sosyal açıdan incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-06)Kıt kaynakların alternatif yatırım alanları arasında nasıl dağıtılacağı sorunu, toplumların amaçlarına ve bu amaçlara ilişkin tercihlerine göre çözülür. Bu alternatif yatırım alanları arasında eğitimin özel bir yeri vardır. ... -
Eğitim hizmetlerinde yerelleşme sorunsalı: Yerel idareciler ve merkezi yönetim yetkilileri açısından ampirik bir değerlendirme
(2018)Eğitim; kişinin yaşadığı toplum içinde yetenek, tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği sürece verilen genel addır. Yaşam boyunca edinilen tüm bilgi veya tecrübeler kolay elde edilememekte, pek çok sorunla ... -
Eğitim hizmetlerinin idari yerelleşme süreci: Türkiye’de merkezi idare ve belediye yöneticileri Açısından bir değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Eğitim sisteminde bireyler, eğitim kurumları ve idari yönetimler arasında sorunlar yaşanabilmektedir. Muhtemel sorunların çözümü için sunulan önerilerden birisi eğitim hizmetlerinde yerelleşmeye gidilmesidir. Eğitim ... -
Eğitim müziği besteleme dersinde izlenen yöntemler (Gazi Üniversitesi örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2015)Müzik öğretmenliği anabilim dallarında yer alan eğitim müziği besteciliği dersi, eğitim müziği bestecisi yetiştirmede uygun bir alt yapı oluşturmaktadır. Ders süresinin sınırlılığı göz önüne alınarak verilebilecek temel ... -
Eğitim politikası bağlamında işbirlikli ve geleneksel öğrenmenin tutuma etkisinin meta-analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)The main purpose of this study was to investigate and interpret the effectiveness of cooperative learning techniques in science and mathematics with comparision to the traditional learning on students’ attitude towards ... -
Eğitim Programlarının Hedeflerine Ulaşılması Bağlamında Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarına Olan Kazanımları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Eğitim programlarının hedeflerine ulaşılması bağlamında sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarına olan kazanımlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılan bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. 2006–2007 akademik yılında, ... -
Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları
(2012)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde kayıtlı 302 ... -
Eğitim Sürecinde Mülteci Çocuklar: Sosyal Psikolojik Bir Değerlendirme
(2015)Bu makalede mülteci çocukların eğitimi, eğitim sürecinde yaşadıkları sorunlar tartışılmaktadır. Bu çalışma ile mülteci çocukların durumlarına, eğitim ihtiyaçlarına, yaşadıkları sorunlara dikkat çekilerek, bu konunun önemi ... -
Eğitim Teknolojisi Dersinde Öğretim Materyallerinin Geliştirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 1999) -
Eğitim ve Öğretimde Gerçekleştirilen Yenilikler Üzerine Öğretmen Görüşleri
(2016)Bu çalışmanın amacı, eğitim ve öğretimde gerçekleştirilen son yenilikler üzerine öğretmenlerin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, 25 öğretmene yarı yapılandırılmış olarak hazırlanan sorular sorulmuş ve betimsel ... -
Eğitim Ve Sağlık Harcamalarının Gelir Ve İkame Etkisinin Analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Devletin elde ettiği vergi gelirlerinin hane halkları üzerinde gelir ve ikame etkisi olduğu gibi kamu harcamalarının da hane halkları üzerinde gelir ve ikame etkisi vardır. Kamu harcamaları nedeniyle insanların daha fazla ... -
Eğitimde Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Ortaöğretim Öğrencilerinin Tutumları
(2015)Bu tez ile etkileşimli tahtanın eğitimde kullanımına yönelik ortaöğretim öğrencilerinin tutumlarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada değerlendirildiği karma ... -
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarına Bilişsel Tanılayıcı Bir Yaklaşım
(09.03.2018)Bilişsel psikolojinin psikometri ile harmanlanması Bilişsel Tanılayıcı Değerlendirme (BTD) adı verilen ölçme ve değerlendirme yaklaşımının ortaya çıkmasını sağlamıştır. BTD, bilişsel temelli, istatistiki açıdan sofistike ... -
Eğitimde Sosyal Medyanın Kullanılmasına İlişkin Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Görüşleri
(2016)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eğitimde sosyal medyanın kullanılmasına ilişkin görüşleri; “cinsiyet, branş, yaş, kıdem, görev” değişkenleri bağlamında incelenmiştir. Bilgi ve teknoloji çağının dijital ... -
Eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri: Bir durum çalışması
(2014)Tablet bilgisayarlar geleneksel derslerde karşılaşılan bazı problemlere çözüm üretebilecek araçlar olabilir. Bu nitel durum çalışmasının amacı eğitim-öğretim sürecinin etkinliğinin arttırılması için bir derste gerçekleştirilen ... -
Eğitimde toplam kalite yönetimi
(Eylül 2004)Eğitim sistemi nitelikli mezunlar verme de başarısız olursa bu başarısızlığın faturasını ya işletmeler yeniden eğitim için milyarlar harcayarak yada toplum kalitesiz mal ve hizmetlere katlanarak ödeyecektir. -
Eğitsel Amaçlı Sosyal Medya Kullanımı: Facebook Örneği
(2019-03-06)Bu araştırmada, farklı öğrenim düzeyindeki üniversite öğrencilerinin Facebook kullanım amaçları, Facebook eğitsel kullanım amaçları ve Facebook sosyal ağının uzaktan eğitim aracı olarak kullanılmasına yönelik görüşlerinin ... -
Eğitsel kısa film ve videoları yeniden düşünmek: Eğitsel kısa film ve video yarışmasına ilişkin bir değerlendirme
(2015)Bu çalışmada ulusal eğitsel kısa film ve video yarışmasına katılan eserler, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri bölüm, eserlerin film ya da video özelliği taşıma durumu gibi değişkenler bağlamında değerlendirilmiştir. ... -
Eğitsel Sosyal Ağ Ortamı Edmodo’nun Kullanılabilirliğinin İncelenmesi
(2017)Bu çalışmanın amacı, sosyal ağ tabanlı bir öğrenme ortamı olan Edmodo’nun kullanılabilirliğini incelemek ve mevcut kullanılabilirlik sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 ...