Başlık için listeleme
Toplam kayıt 9331, listelenen: 3170-3189
-
“Felatun Beyle Rakım Efendi” romanında geleneksel anlatım şekillernin tesirleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2000)"Felatun Beyle Rakım Efendi"bir karakter romanıdır. Romanda,Tanzimat'tan sonraki Türk toplumunda türeyen "alafranga "tipi ile batılılaşmayı doğru anlayan, temelde köküne bağlı, yerli tipi anlatılır. A. Mithad, romanda "ak ... -
Feline eosinophilic/proliferative keratitis: A retrospective study (2016-2021)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.06.2022)The medical records of 35 cats (44 eyes) with feline eosinophilic keratitis (FEK) diagnosed between 2016 and 2021 were reviewed. The mean age at the presentation of cases diagnosed with FEK was 4.12 years (3 months-13 ... -
Feminist teori ve annelik: “Feminist politika (2009-2015) ve amargi dergilerinde (2006-2015) annelik olgusu”
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Feminizm Fransız İhtilali sonucu ortaya çıkan ve kadınların hak arayışları olarak değerlendirilen bir harekettir. Bu hareket etrafında kadınlar kamusal- özel alan arasındaki rollerini değerlendirerek bazı taleplerde ... -
Femtosaniye Laser Pulsları Yardımıyla Cn + (n = 1… 60) Topak İyonlarının Hem C60 Hemde Grafit Hedefler Kullanılarak Ayrı Ayrı Üretimi ve Ölçümü
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada, yüksek güçlü femtosaniye laserle birlikte TOF-MS kullanılarak Cn topak moleküllerinin ve özellikle C60 fullerene molekülünün üretimi ortaya konmaktadır. Buna ilave olarak kütle spektrumundaki pik deseninin ... -
Femur diafiz kırıklarında genişleyebilir intramedüller çivi sonuçlarımız
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp Dergisi, 2008)Amaç: Genişleyebilir intrameduller çiviler, günümüzde kullanılan tekniklerin olumlu özelliklerinden hareketle tasarlanıp geliştirilmiştir. Multiplanar stabilizasyon, daha az skopi kullanımı, endosteal kanlanmaya en düşük ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin ve bilimsel bilginin doğasına yönelik bilgi ve görüşlerinin belirlenmesi
(2017)Öğrencileri bilimi ve bilimsel bilginin doğasını anlayan bireyler olarak yetiştirebilmenin tek yolu gerek fen gerekse diğer alanlardaki eğitimcileri de bilimi ve bilimsel bilginin doğasını kavramış bireyler olarak ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mühendis ve Mühendislik Algılarının ve Yöntem Olarak Mühendislik-Dizayna Bakış Açılarının İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendisli ve mühendislik algılarını ve yöntem olarak mühendislik-dizayna bakış açılarının incelenmesidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi ... -
Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Bilginin Doğası Anlayışlarının İncelenmesi
(2016)Bu çalışmada fen bilgisi öğretmeni adaylarının bilimsel bilginin doğasına yönelik anlayışlarının belirlenmesi ve farklı değişkenler (cinsiyet ve sınıf düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini ... -
Fen Bilgisi ve Biyoloji Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimyasal Etkileşimler Hakkında Yaptığı Tanımların İncelenmesi
(28.12.2018)Bu çalışmanın amacı, üniversites öğrencilerinin kimyasal türler arası etkileşimler ile ilgili yaptıkları tanımların incelenmesidir. Ayrıca, çalışma kapsamında Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin bu tanımlar üzerindeki etkisi ... -
Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının ÖğretmeÖğrenme Anlayışlarının İncelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı gelecekte fen bilimleri dersini yürütecek, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının sahip olduğu öğretme-öğrenme anlayışlarını incelemektir. Tarama ... -
Fen bilimleri dersine yönelik girişimcilik ölçeği geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2021)Bu çalışmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik girişimciliklerini belirleyen bir ölçek geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma nicel araştırma yönteminin tarama deseninde ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Web Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
(2017)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin web pedagojik alan bilgilerinin incelenmesidir. Karma yöntemler araştırması olarak bu çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Tokat il genelinde görev yapmakta olan ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Web Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
(2017)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin web pedagojik alan bilgilerinin incelenmesidir. Karma yöntemler araştırması olarak bu çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Tokat il genelinde görev yapmakta olan ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntem ve Teknikleri Üzerine Bir Araştırma: Amasya Örneği
(2014)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi öğretmenlerinin hangi öğretim yöntem ve tekniklerini derslerinde daha ağırlıklı olarak kullandıklarını belirlemektir. Özel durum çalışması kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada ... -
Fen ilköğretim öğrencilerinin problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişki
(2017)21. yüzyıl bireylerinin girişimcilik, yaratıcılık ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerine sahip olmaları beklenmektedir. Bu becerilerden problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri öğretim programındaki ... -
Fen Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının İncelenmesi (Kütahya İli Örneği)
(2016)Bu çalışmanın amacı Fen Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi Öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıklarının nasıl olduğunu saptamak ve iki eğitim kurumu öğrencilerinin bu alışkanlıklarını çeşitli değişkenlere göre ... -
Fen Öğretiminde Karşılaşılan Matematik Temelli Sıkıntılar: Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Tecrübelerinden Yansımalar
(2011)Bu çalışma, ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki öğrencilerin matematiksel bilgilerinin fen konularının öğretimine yönelik etkilerini Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin tecrübeleri doğrultusunda ortaya koymak amacıyla ... -
Fen öğretiminde kullanılan hologram uygulamalarına yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2021)Covid-19 salgını, uzaktan eğitimi zorunlu hale getirmiştir. Bu eğitim yaklaşımında; bilgisayar, tablet, akıllı telefon ve televizyon gibi teknolojik ürünler oldukça fazla kullanılmaktadır. Bu teknolojilerin yanında son ... -
Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Zihinsel Risk Alma Becerilerinin Piaget’in Bilişsel Gelişim Dönemlerine ve Eğitim Kademelerine Göre İncelenmesi
(2014)Bu çalışmanın amacı, 4-8. sınıf öğrencilerinin bilişsel gelişim dönemlerini belirlemek ve bu dönemlerin ve eğitim kademelerinin zihinsel risk alma becerisine etkisini incelemektir. Bu amaçla gerçekleştirilen çalışmada ... -
Fen ve Teknoloji Derslerinde Yapılması Öngörülen Yapılandırmacı Etkinliklerin Uygulanma Sıklığı
(2011)Türkiye, yapılandırmacı öğrenme anlayışına göre şekillendirdiği yeni öğretim programlarını 2005 yılından itibaren ilköğretim okullarından başlayarak uygulamaya koydu. Bu çalışmanın amacı, yeni ilköğretim Fen ve Teknoloji ...