Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Genel Başarıları, Matematik Başarıları, Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Matematik Kaygıları Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu çalışmada İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları ve matematik kaygıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin genel başarıları, ...
İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Demokratik Hayat Ünitesinin Hedefleri ve Bu Hedeflerin Gerçekleşme Düzeyi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Bu çalışmanın amacı, İlköğretim altıncı sınıf Sosyal Bilgiler dersinde “Demokratik Hayat” Ünitesinin hedeflerini, bu hedeflerin gerçekleşme düzeyi ve gerçekleşme düzeyine etki eden değişkenleri ölçmek ve değerlendirmektir. ...
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin ...
Ailelerdeki Yanlış Başarı Algılamasının Öğrenciler Üzerindeki Etkiler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2001)
Günümüzde eğitim sistemimizin düzenleyici ve öğretmen
merkezli olması, her şeyin belirli merkezlerce düzenlenmesi bir çok
kararlarda öğretmenin, velinin veya başkalarının karar vermeleri,
benlik ve duygusal zekâyı ...
Altı sigma’nın kobi’lerde farkındalılığı, ayırt edici faktörler ve uygulama karakteristikleri: Aydın ilinde ampirik bir değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-12)
Bu çalışmada, Aydın ilinde faaliyet gösteren KOBİ’lerin Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ve Altı Sigma uygulama karakteristikleri araştırılmış ve uluslararası literatürde Altı Sigma’nın başarılı uygulamalarında etkili olan ana ...
Türk eğitim sisteminde kültürel kodlar üzerine bir inceleme
(2019)
Bu çalışmanın amacı, Türk eğitim sistemine ilişkin bazı kültürel kodların metafor
analizi aracılığıyla katılımcıların görüş ve duyguları çerçevesinde tespit edilmesidir.
Bu amaçla, öğretmen, ödev, zorunluluk, başarı, ...
Maddi değerler ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.09.2020)
Bu çalışmada, Richins (2004) tarafından geliştirilen Maddi Değerler Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması
amaçlanmıştır. Bu araştırma kapsamında, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında toplam 408 lisans ve yüksek
lisans öğrencisinden ...
Türkiye’de kişisel gelişim alanının tarihçesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.03.2021)
Yeni söylem ve eylemlerin, dünyanın var olduğu günden bu yana, genellikle bir bunalım sonucunda
kendisini gösterdiği söylenebilir. İnsanlığın bireysel olarak terakkisi olarak adlandırılan kişisel gelişimin
temellerinin ...
İlkokul öğrencilerinin ve öğretmenlerinin başarıya, başarısızlığa, başarı ve başarısızlık korkusuna ilişkin metaforik betimlemeleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin ve öğretmenlerinin başarıya, başarısızlığa, başarı ve başarısızlık korkusuna ilişkin metaforik betimlemelerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemine sahip bu tezde olgubilim ...
Öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışları ile başarı yönelimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyon Kocatepe Üniversitesi örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Yapılan bu araştırmada farklı bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışları ile başarı yönelimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden ...