Otel işletmelerinde bilgi odaklı liderliğin örgütsel öğrenmeye etkisi: Destinasyonlar arası bir karşılaştırma
Özet
araştırma temel olarak Afyonkarahisar ve Marmaris’te faaliyet gösteren otel işletmelerinde, bilgi odaklı liderliğin örgütsel öğrenmeye etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, Afyonkarahisar ve Marmaris’te faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde görevli 440 iş görene anket uygulanmıştır. Bununla birlikte 40 anket eksik veya hatalı doldurulduğu için araştırmadan çıkarılmıştır. Bunun sonucunda da analiz sürecinde 400 anketten elde edilen veriler kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programına aktarıldıktan sonra, verilerin analizinde ilk aşamada geçerlilik, güvenilirlik katsayıları ve betimsel analizlere ilişkin değerler hesaplanmıştır. Veri analizinin sonraki aşamasında ise hipotezlerin testi için, ilişki ölçüm analizi (korelasyon) ve etki ölçüm analizi (regresyon) gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda değişkenler arasında kuvvetli derecede ilişki olduğu tespit edilmiş olup bilgi odaklı liderliğin örgütsel öğrenme üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Diğer yandan, bilgi odaklı liderliğin örgütsel öğrenme üzerindeki etkisinin destinasyonlar bağlamında farklılaştığı ve en fazla etkinin grup düzeyinde öğrenme sürecinde ortaya çıktığı belirlenmiştir. Son aşamada ise söz konusu sonuçlar, araştırmanın amacı doğrultusunda yorumlanarak konuya yönelik öneriler sunulmuştur. This study basically aims to reveal the effect of knowledge-oriented leadership on organizational learning in terms of 5-star hotels operating in Afyonkarahisar and Marmaris districts. Within this context, a survey conducted on 440 hotel employees working at 5-star hotels in Afyonkarahisar and Marmaris. However, 40 questionnaire forms were excluded due to incomplete data and/or misfiling. As a result, data of 400 questionnaire were used in the study. After codding the gathered data to SPSS programme, firstly, validity and reliability coefficients and values for descriptive analysis were calculated. On ongoing process of data analyse, correlation and regression coefficients were calculated due to test of the hypothesis of the study. As a result of correlation and regression, it is concluded that there is a strong relation between knowledge-oriented leadership and organizational learning, and there is a significant effect of knowledge-oriented leadership on organizational learning process. On the other hand, it is determined that the effect of knowledge-oriented leadership on organizational learning differs through destinations and the most significant effect of knowledge-oriented leadership on organizational learning occurs at group learning level. Finally, findings of the study have been interpreted in line with the aim of the study, and some suggestions have been made towards the subject.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10110Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]