Algılanan otantiklik ve destinasyon imajının turistlerin davranışsal niyetlerine etkisi: Eskişehir örneği
Özet
Araştırmanın temel amacı algılanan otantiklik ve destinasyon imajının turistlerin davranışsal niyetlerine etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırma evreni olarak Eskişehir’i ziyaret eden turistler seçilmiştir. Uygulama kapsamında evren içerisinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 397 ziyaretçiden elde edilen veriler değerlendirme kapsamına alınmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri, Korelasyon analizi, Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi (PLS-SEM), değişkenler arasındaki farklılıkların belirlenmesinde ise parametrik olmayan testler (Mann Whitney U, Kruskal Wallis H) kullanılmıştır.
Araştırmada toplanan verilerin analiz edilmesiyle elde edilen bulgular doğrultusunda, algılanan otantikliğin destinasyon imajı üzerinde ve destinasyon imajının da davranışsal niyet üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca algılanan otantikliğin davranışsal niyet üzerinde pozitif yönlü ve anlamsız bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak katılımcı görüşlerinin bazı demografik değişkenlere (cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu) göre, anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Son olarak da araştırma kapsamında elde edilen bulgular değerlendirilerek yorumlanmış ve turizm sektöründe bulunan paydaşlara ve literatüre yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur. The main purpose of the research is to determine the effect of perceived authenticity and destination image on the behavioral intentions of tourists. Quantitative research method was used in the research and data were collected by questionnaire technique. Tourists visiting Eskişehir were chosen as the population. Within the scope of the application, the data obtained from 397 visitors were included in the evaluation by using the convenience sampling method from the population. Percentage, frequency, arithmetic mean and standard deviation values, Correlation analysis, Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) were used in the analysis of the data, and non-parametric tests (Mann Whitney U, Kruskal Wallis H) were used to determine the differences between the variables.
In line with the findings obtained by analyzing the data collected in the research, it has been determined that perceived authenticity has a positive and significant effect on destination image and destination image has also the same effect on behavioral intention. In addition, it has been determined that perceived authenticity has a positive and meaningless effect on behavioral intention. Additionally, it has been determined that participant opinions show significant differences according to some demographic variables such as gender, age, marital and educational status. In conclusion, the findings obtained within the scope of the research were evaluated and interpreted, and suggestions were made for the stakeholders in the tourism sector and the literature.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10135Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]