İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde İnfografik kullanımının öğrencilerin temel becerilerine ve görsel okuma becerilerine etkisinin incelenmesi
Özet
Yapılan bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde infografik kullanımının öğrencilerin temel becerilerine ve görsel okuma becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden yarı-deneysel desenin kullanıldığı bu araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu model kullanılmıştır Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında Afyonkarahisar’da bulunan bir devlet ortaokulunun dördüncü sınıflarında öğrenim gören 75 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grupları seçkisiz olarak belirlenmiştir. Deney grubundaki fen bilimleri dersleri, ilgili ünite konuları infografikler kullanılarak hazırlanan etkinliklerle işlenmiştir. Kontrol grubunda ise 2018 yılı fen bilimleri Dersi Öğretim Programına göre hazırlanmış olan ders kitapları kullanılarak işlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Padilla, Cronin ve Twiest’in geliştirdiği, Türkçe’ye uyarlaması Aydoğdu ve Karakuş (2015) tarafından yapılan 31 maddeden oluşan “Temel Beceriler Ölçeği” ve Erem (2015) tarafından hazırlanan Görsel Okuma Değerlendirme Formu (GODF) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde deney ve kontrol gruplarının öntest ve sontest puanlarının normal dağılım göstermesi nedeniyle parametrik testlerden “t testi” kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin Temel Beceriler Ölçeği sontest puanları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamı bir farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında deney grubu öğrencileri ve kontrol grubu öğrencilerinin Görsel Okuma Değerlendirme Formu sontest puan ortalamaları arasında da deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. In this study, it was aimed to examine the effect of using infographics in primary school 4th grade science course on students' basic scientific process skills and visual reading skills. In this study, in which the quasi-experimental design, one of the quantitative research methods, was used, the pre and post-test control group model was used. Experimental and control groups were determined randomly. In the experimental group science courses were covered with activities prepared by using infographics on related unit topics. In the control group, it was studied using the textbooks prepared according to the 2018 Science Curriculum. As data collection tools in this research; “Basic Skills Scale” consisting of 31 items developed by Padilla, Cronin and Twiest and adapted to Turkish by Aydoğdu and Karakuş (2015) and Visual Reading Evaluation Form (GODF) prepared by Erem (2015) were used. In the analysis of the data obtained in the study, the “t-test”, one of the parametric tests, was used because the pretest and posttest scores of the experimental and control groups showed normal distribution. As a result of the analysis of the data, it was revealed that there was a statistically significant difference in favor of the experimental group between the Basic Skills Scale posttest scores of the experimental group students and the control group students. In addition, it was determined that there was a statistically significant difference in favor of the experimental group between the Visual Reading Evaluation Form posttest point averages of the experimental group students and the control group students.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10139Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]