Covid-19 sürecinde ilkokullardaki beden eğitimi ve oyun dersinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Özet
Bu çalışmanın amacı, Covid-19 sürecinde ilkokullardaki Beden Eğitimi ve Oyun dersinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezindeki ilkokullar ve bu okullardaki öğretmen ve öğrenciler oluşturmaktadır. Pandemi nedeniyle kolay ulaşılabilir uygun örneklem tercih edilmiştir. Bu doğrultuda çalışmaya 20 öğretmen ve her sınıf düzeyinden beşer öğrenci olmak üzere 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Covid-19 sürecinde ilkokullardaki beden eğitimi ve oyun dersinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi amacı ile yapılmış olan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan “ Genel Bilgi formu” ve öğrenciler için altı, öğretmenler için dokuz sorudan oluşan “Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğrenci-Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. “Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğrenci-Öğretmen Görüşme Formunda yer alan öğretmen ve öğrencilerin demografik özellikleri frekans ve yüzdeler kullanılarak açıklanmıştır. Formdaki görüşme soruları ise nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analizine kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersini oyun, eğlence, spor, gelişimlerine katkı olarak düşündükleri, bu dersin gerekli olduğu, çoğunun bu dersi yapmadıkları, bu ders için araç-gereçlerde yetersizlik olduğu, fiziksel şartlar nedeni ile yapamadıkları, bu dersi branş öğretmenlerinin vermesi gerektiği saptanmıştır. Öğrencilerin, beden eğitimi ve oyun dersini oyun, eğlence, açık hava oyunları, spor olarak düşündükleri, dersi sevdikleri, diğer derslerden geri kalmamak için bu dersin yapılmaması gerektiği, bu ders yerine genelde diğer derslerin yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to evaluate Physical Education and Game lesson in primary schools according to teacher and student opinions during Covid-19 process. The universe of the research is composed of primary schools in the center of Afyonkarahisar province and teachers and students in these schools in the 2020-2021 academic year. Due to the pandemic, an easily accessible suitable sample was preferred. Accordingly, the study was conducted with 20 teachers and 20 students, including five students from all grade levels. In this study, which was conducted in order to evaluate physical education and game lessons in primary schools according to the opinions of teachers and students during the Covid-19 process, the phenomenology (phenomenology) pattern, one of the qualitative research methods, was used. In collecting the data, the “General Information form” prepared by the researcher and the “Physical Education and Game Lesson Student-Teacher Interview Form” consisting of six questions for students and nine questions for teachers were used. "The demographic characteristics of the teachers and students included in the Physical Education and Game Lesson Student-Teacher Interview Form were explained using frequencies and percentages. The interview questions in the form were evaluated using one of the qualitative research methods, descriptive analysis. As a result of the study, it was determined that teachers consider physical education and gaming as a contribution to the development of games, entertainment, sports, this course is necessary, most of them do not do this course, there is a shortage of tools and equipment for this course, they cannot do it due to physical conditions, branch teachers should give this course. It has been concluded that students think of physical education and games as games, entertainment, outdoor games, sports, they like the lesson, this lesson should not be done to stay up with other lessons, other lessons are usually done instead of this lesson.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10216Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]