Beden eğitimi öğretmenlerinin teknoloji yeterliliği ve 21. Yy. Beceri öğretim düzeyleri
Özet
Bu çalışmada Türkiye’deki okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin bazı değişkenlere göre teknoloji yeterliliği ve 21. yy. beceri öğretim düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın veri grubunu Türkiye’deki okullarda görev yapan ve basit seçkisiz atama yöntemiyle seçilen, 432 gönüllü beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Veriler Google Anket üzerinden sosyal medya aracılığıyla toplanmıştır.
Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri aracı olarak 21. yy. Becerileri Öğretimi Ölçeği ve 21. yy. Öğrenmeleri için Teknoloji Yeterliliği Öz Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistik için frekans ve yüzde analizi, beden eğitimi öğretmenlerinin teknolojik yeterlilikleri ve 21. yy. beceri öğretim düzeylerini belirlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma analizi; öğretim kademesine göre Web 2.0 araçlarını kullanım yüzdelerini belirlemek için crosstab analizi; cinsiyet, yaş, hizmet yılı, öğretim kademesi, eğitim durumu, teknolojik araç kullanma sıklığı, teknolojik araçları kullanma düzeyi ve teknolojik araçları kullanmak için eğitim almayı düşünme durumu değişkenleri arasındaki farklılaşmayı belirlemek için MANOVA analizi, gruplar arasındaki farklılıkları belirlemek için Tukey analizi kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulardan hareketle, beden eğitimi öğretmenlerinin teknoloji yeterliliği ve 21.yy. beceri öğretim düzeylerine ilişkin e-posta, www, entegre uygulamalar, teknolojiyle öğretim, teknolojinin yararları, iş birliği ve yenilik ve problem çözmenin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin ortaokul ve lise kademesinde ve genel olarak en çok fotoğraf ve resim hazırlama araçlarını kullandıkları tespit edilmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet değişkenine göre teknoloji yeterliliği ve 21.yy. beceri öğretim düzeyindeki temel etkisinin anlamlı olmadığı; eğitim durumuna göre, e-posta, www ve entegre uygulamaların lisans mezunlarına göre yüksek lisans mezunlarında daha yüksek olduğu; mesleki kıdem yılına göre, e-posta alt boyutunun mesleki kıdem yılı 6-10 yıl olanlarda 1-5 olanlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretim kademesine göre teknoloji yeterliliği ve 21.yy. beceri öğretim düzeyindeki temel etkisinin anlamlı olmadığı, online eğitimde teknolojik araçları kullanma sıklığı değişkenine göre, e-posta’nın online eğitimde teknolojik araçları kullanma sıklığının nadirene göre her zaman, www, entegre uygulamalar, teknolojiyle öğretim, teknolojinin yararları, iş birliği ve yenilik ve problem çözmenin ara sıra ve nadirene göre her zaman olduğu belirlenmiştir. Online eğitimde teknolojik araçları kullanma düzeyi değişkenine göre, e-posta, entegre uygulamalar ve iş birliği ve online eğitimde teknolojik araçları kullanma düzeylerinin yetersize göre daha yeterli olduğu, www, teknolojiyle öğretim, teknolojinin yararları ve yenilik ve problem çözmenin yetersize göre oldukça yeterli olduğu tespit edilmiştir. Online eğitimde teknolojik araçları kullanmak için eğitim almayı düşünme durumuna göre, e-posta, www, entegre uygulamalar, teknolojiyle öğretim, teknolojinin yararları, iş birliği ve yenilik ve problem çözmenin evet cevabına göre hayır cevabının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin eğitim ortamında Web 2.0 araçlarını yüksek düzeyde kullandıkları ifade edilebilir. Ders uygulamalarında fotoğraf ve resim hazırlama araçlarının yanında diğer Web 2.0 araçlarını da kullanarak derslerini çeşitlendirmeleri önerilebilir. This study was conducted to examine the technological competencies and skill teaching levels of physical education teachers working Turkish schools based on some variables. The study's data group was made up of 432 volunteer physical education teachers who worked in Turkish schools and were assigned randomly. The data was acquired through social media via Google Survey.
The study employed the general screening method, one of the quantitative research techniques. The 21st Century Skills Teaching Scale and the Technology Proficiency Self-Assessment Scale for 21st Century Learning were used as data tools. In data analysis, frequency and percentage analysis for descriptive statistics, arithmetic mean and standard deviation analysis to determine physical education teachers' technological competencies and 21st century skill teaching levels; crosstab analysis to determine percentages of Web 2.0 tools usage by grade; MANOVA analysis to determine the differences between the variables of gender, age, years of service, education level, educational status, frequency of using technological tools, level of using technological tools and thinking about getting education to use technological tools, Tukey analysis was used to determine the differences between the groups.
Based on the findings obtained from the research, it has been concluded that the teaching of 21st century skills is at a high level for e-mail, www, integrated apps, teaching with technology, benefits of technology, collaboration and innovation, and problem solving and that physical education teachers are highly competent in technology. At the secondary and high school levels as well as generally, it has been found that physical education teachers mostly use photography and picture-preparation tools. The major influence of technological competency and teaching level for 21st century skills is not substantial, according to the physical education instructors' gender variable; e-mail, the web, and integrated apps are more prevalent among graduates than undergraduates, according to educational level; it was discovered that the e-mail sub-dimension was higher in people with 6–10 years of professional seniority than with 1–5 years of professional seniority. It has been determined that according to the variable of frequency of using technological tools in online education, the main effect of technology proficiency and 21st century skill education level is not significant. In terms of education level, at the frequency of using technological tools in online education by e-mail the always option is chosen more than the rarely option. Besides, it is seen that in www, integrated applications, teaching with technology, the benefits of technology, collaboration and innovation, and problem solving the always option is chosen more than both the occasionally and the rarely options. According to the variable of using technological tools in online education, e-mail, integrated applications and collaboration, the sufficient option at the level of using technological tools in online education was preferred more than the insufficient option. Additionally, it has been determined that the sufficient option for www, teaching with technology, the benefits of technology and innovation and problem solving is preferred more than the insufficient option. According to the variable of thinking about getting education to use technological tools in online education, it was determined that yes answer is higher than no answer in e-mail, www, integrated applications, teaching with technology, benefits of technology, cooperation and innovation and problem solving. To conclude, it may well be inferred that teachers of physical education use Web 2.0 resources quite well in the educational environment. It can be suggested that they broaden the scope of their lessons by including other Web 2.0 technologies, photography, and image-editing tools into their course applications.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/10311Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [635]