Ara
Toplam kayıt 3, listelenen: 1-3
M. Reşat Aysu’nun Hicaz Sazsemaî’sinin keman icrâsı çerçevesinde incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Geçtiğimiz asır, Türk müziği geleneğinde çalgı icrâ özelliği olan “refakat” ediminin yanı sıra, çalgıda ustalık içeren solistik performansların görülmeye başladığı bir dönem olmuştur. Bu etkinin bir yansıması, gelenek ...
Keman eğitiminde sağ el teknikleri ile ilgili bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Keman ve yay gelişimini tamamladığı andan itibaren, çalma teknikleri çeşitlenmiş ve karmaşıklaşmıştır. Yayın daha konforlu hale gelmesi neticesinde, sağ el teknikleri çoğalmıştır. Teknik çalışmalar daha iyi performans ...
Çaykovski Kuğu Gölü Balesi keman sololarının sağ ve sol el tekniği bakımdan incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
19. ve 20. Yüzyıl Rus Bestecilerinin müzikleri, Romantik Dönem klasik müziğin önemli bir kilometre taşı olarak görülmektedir. Bu dönemde Rus besteciler gerek senfonik gerekse bale müziklerinde klasikleşen hikâye ve mitleri ...