The mediating role of psychological resilience in the relationship between coping humor and psychological well-being
Künye
Kaya, Z. & Yağan, F. (2022). The Mediating Role of Psychological Resilience in the Relationship between Coping Humour and Psychological Well-being . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (1) , 146-168 . DOI: 10.30831/akukeg.949736Özet
This study examines the mediating role of psychological resilience in the relationship between psychological counselors’ use of coping humor and psychological well-being through structural equation modeling. Research participants comprise 228 psychological counselors between the ages of 23 and 52, among which 130 are female and 98 are male. A correlational research model is used in the research as one of the quantitative research methods. Data is collected through the scales of Coping Humor, Psychological Well-Being, and Psychological Resilience. Data is analyzed through t-test, Pearson product-moment correlation and structural equation modeling. Findings demonstrate that there is positively significant correlation between coping humor, psychological well-being, and psychological resilience. Moreover, coping humor significantly predicts psychological well-being positively whilst psychological resilience remains a partial mediating variable in this relationship. Findings show that the conceptual model developed for relationships between coping humor, psychological well-being, and psychological resilience is statistically supported. Bu araştırmada, psikolojik danışmanlarda mizah yoluyla başa çıkma ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkide psikolojik dayanıklılığın aracı rolünün yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları yaşları 23 ile 52 arasında değişen 130 kadın ve 98 erkek olmak üzere toplam 228 psikolojik danışmandan oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, Mizah Yoluyla Başa Çıkma, Psikolojik İyi Oluş ve Psikolojik Dayanıklılık ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, t-testi, Pearson momentler çarpım korelasyonu ve yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, mizah yoluyla başa çıkma, psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Ayrıca, mizah yoluyla başa çıkmanın psikolojik iyi oluşu pozitif yönde ve anlamlı bir şekilde yordadığı, psikolojik dayanıklılığın ise bu ilişkide kısmi aracı değişken olarak yer aldığı görülmüştür. Araştırma sonuçları, mizah yoluyla başa çıkma, psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık arasındaki ilişkilere yönelik kurulan kavramsal modelin istatistiksel olarak desteklendiğini ortaya koymuştur.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
15Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68143/949736https://hdl.handle.net/11630/10415
Koleksiyonlar
- Cilt 15 : Sayı 1 [10]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Üniversite öğrencilerinin pozitif ve negatif duygu durumlarının psikolojik iyi oluşlarını yordama gücü
Kuyumcu, Behire (2013)Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin pozitif ve negatif duygu durumlarının psikolojik iyi oluşlarını yordama gücünü incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi öğrencilerinden, ... -
Cumhuriyet döneminin Türk psikoloji çalışmalarına katkıları
Karslı, Temel Alper; Dursun Karslı, Pınar (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.11.2023)Psikolojiyi, geçmişi uzun ancak tarihi kısa bir bilim dalı olarak tanımlamak mümkündür. Dünya tarihindeki psikoloji biliminin ortaya çıkışı ile Türkiye’deki psikoloji çalışmalarının başlangıç tarihi nispeten eşzamanlılık ... -
Analysis of Psychological Resilience in Employees in terms of Positive and Negative Affect
Aydemir, Sibel (2018)The aim of this study is to determine whether there is a significant relationship between the psychological resilience of employees and their positive - negative emotions. The sub-objectives of the research are; to ...