STEM odaklı öğretim süreçlerinde öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerinin incelenmesi
Künye
Koçyiğit, Ş. & Yenilmez, K. (2022). STEM Odaklı Öğretim Süreçlerinde Öğrencilerin Matematiksel Muhakeme Becerilerinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 122-145 . DOI: 10.32709/akusosbil.979399Özet
Bu çalışmanın amacı STEM odaklı öğretim süreçlerinde öğrencilerin matematiksel muhakeme
becerilerinin incelenmesidir. Çalışma bir eylem araştırmasıdır. Araştırma, bir devlet meslek lisesinin
elektrik-elektronik teknolojileri ve otomasyon teknolojileri bölümü 10. sınıfında öğrenim gören 48
öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada STEM eğitimi, II. dereceden denklem ve fonksiyonlar konusu
kapsamında uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, ön-test olarak “Cebirsel Muhakeme Değerlendirme”
Aracı, son-test olarak “Matematiksel Muhakeme Değerlendirme Aracı” ve saha notları aracılığı ile
toplanmıştır. Araştırmada uygulanan “Cebirsel Muhakeme Değerlendirme Aracı”, I. dereceden
denklemler konusunu içermekte olup, ‘Matematiksel Muhakeme Değerlendirme Aracı’ ise II. dereceden
denklemler ve fonksiyonlar konusunu kapsamaktadır. Veri analizi sonucunda STEM odaklı öğretimin
öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerinin gelişimine katkı sağladığı görülmüştür. Bu kapsamda
matematik derslerinde STEM eğitiminin yaygınlaştırılması önerilmektedir. The aim of this study is to examine students’ mathematical reasoning skills in STEM-oriented teaching
processes. The study is an action research. The research was conducted with 48 students studying in the
10th grade of a state vocational high school, department of electrical-electronic technologies and
automation technologies. In the research, STEM education was applied within the scope of quadratic
equations and functions. The data of the study were collected through “Algebraic Reasoning Assessment
Tool” as a pre-test, “Mathematical Reasoning Assessment Tool” as a post-test and field notes. “Algebraic
Reasoning Evaluation Tool” applied in the research includes the subject of first-order equations, and the
“Mathematical Reasoning Evaluation Tool” covers the subject of quadratic equations and functions. As a
result of data analysis, it was seen that STEM-oriented instruction contributed to the development of
students' mathematical reasoning skills. In this context, it is recommended to expand STEM education in
mathematics courses.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
24Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/69100/979399https://hdl.handle.net/11630/10456
Koleksiyonlar
- Cilt 24 : Sayı 1 [25]