Fenomen pazarlamanın covid-19 pandemi sürecinde marka farkındalığı bağlamında kullanımı
Künye
Aydınlıoğlu, Ö. & Demirel, Ç. (2022). Fenomen Pazarlamanın Covid-19 Pandemi Sürecinde Marka Farkındalığı Bağlamında Kullanımı . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 169-182 . DOI: 10.32709/akusosbil.903550Özet
Fenomen Pazarlama (Influencer Marketing) son yıllarda markalar tarafından yoğun bir Şekilde kullanılmaktadır. Bu gelişmede internet ve sosyal medya kullanım oranlarındaki artış etkili olmuştur. 2019 yılı aralık ayında Çin‟in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve 2020 yılı mart ayında ülkemizde etkili olan Covid-19 pandemisi, getirdiği sokağa çıkma yasağı dolayısıyla iletişim teknolojileri kullanımında yoğunluğa sebebiyet vermiştir. Bu süreçte, geleneksel alışveriş davranışı yerini online alışveriş siteleri aracılığıyla yapılan sanal alışverişe vermiştir. Dijital platformlardaki etkileşim de bu süreçte artış göstermiş, bireyler dijital platformlar aracılığıyla markalı ürün/hizmet paylaşımında bulunmaya başlamıştır. Etkileşimli ve anlık ileti paylaşımına imkân tanıyan Instagram, fenomenlerin pandemi sürecinde yoğun marka paylaşımlarında bulunduğu bir platform olmaktadır. Buradan hareketle, araştırma süreci içerisinde örnekleme dahil edilen fenomenlerin Instagram hesaplarında yapmış oldukları marka paylaşımları incelenecektir. İçerik analizi yöntemi ile ele alınacak olan çalışma, katılımcıların hesaplarında araştırma süresi zarfında paylaştıkları markaları incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemini, amaçsal örneklem yöntemiyle seçilmiş, en az 2 milyon takipçiye sahip üç kadın internet fenomeni oluşturmaktadır. Çalışma, 1 Kasım-1 Aralık 2020 tarihleri arasındaki Instagram paylaşımları ile sınırlandırılmıştır. Çalışma hem marka farkındalığı hem de fenomen pazarlama kapsamında yürütülen literatür çalışmalarına pandemi sürecini kapsamına alarak katkı sağlamayı hedeflemektedir. Çalışma sonucunda, pandemi sürecinde örnekleme dahil edilen kadın Instagram fenomenlerinin en çok temizlik ve kişisel bakım kategorilerindeki markaları hesaplarında paylaştıkları görülmüştür. Influencer marketing has been utilized by the brands intensely recently. In this development, the increase
in the use of internet and social media is significant. Covid-19 Pandemic broke out in Wuhan, China in
December, 2019 and emerged in our country in March, 2020 caused communication technologies to be
used heavily because of the lock downs. In this time period, traditional shopping behaviour has turned
into virtual shopping through online shopping websites. Interaction on digital platforms have increased
and individuals have started to share branded products/services. Instagram enabling interaction and
instant message share, is a platform influencers share brands intensely. The brands shared by the
influencers taken to the sample on their Instagram accounts during the research time period are examined.
The study carried out through content analysis aims to analyse the posts shared on sample influencers‟
accounts during the research period. The sample of the study includes three female influencers having at
least 2 M followers and selected via purposive sampling. The research time period is restricted with the
following dates starting from 01.11.2020 to 01.12.2020.The study aims to contribute to the literature of
both influencer marketing and brand awareness in the Covid-19 pandemic process. As a result of the study, it is found out that female influencers taken to the sample share brands of hygiene and personal
care categories
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
24Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/69100/903550https://hdl.handle.net/11630/10458
Koleksiyonlar
- Cilt 24 : Sayı 1 [25]