Kitlelerin gücü adına güç bende artık: Başarılı kitle fonlaması projelerin özelliklerinin tespit edilmesi
Künye
Gürler, C. (2022). Kitlelerin Gücü Adına Güç Bende Artık: Başarılı Kitle Fonlaması Projelerin Özelliklerinin Tespit Edilmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 280-289 . DOI: 10.32709/akusosbil.998383Özet
Kitle fonlaması, fon bulmada sıkıntı yaşayan proje sahipleri için alternatif bir finansman yöntemi olarak
kendine yer edinmiştir. Proje sahipleri, kitle fonlaması platformlarına projelerini sunarak, bireylerden fon
talep etmekte ve topladıkları fonlarla projelerini gerçekleştirebilmektedir. Projeler, platformda
yayınlandıktan sonra proje güncellenebilir, fon sağlayanlar tarafından yorum yapılabilir ve böylelikle
projenin başarı durumu etkilenebilmektedir. Bu nedenle mevcut çalışmada, kitle fonlaması projelerinin
başlangıçlarında başarı durumlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Literatürdeki çalışmalardan farklı
olarak, sadece projenin başlangıç aşamasında, proje sahibinin değiştirebileceği sayısal değişkenler analize
dahil edilmiştir. Veri setinde, ödül temelli kitle fonlaması platformu olan Kickstarter.com’a sunulan ve
çalışmanın amacına uyan toplamda 4758 proje ile 8 değişken bulunmaktadır. Lojistik regresyon analizi
sonuçlarına göre, kısa tanıtım uzunluğu, tanıtım uzunluğu ve video sayısının proje başarısını etkilemediği,
istenen fon miktarı, sık kullanılan soru sayısı, ödül sayısı, görsel sayısı ve proje süresinin proje başarısını
etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca kurulan modelle, projelerin başarı durumları %75.6 doğru
sınıflandırılmıştır. Lojistik regresyon analizinin haricinde, t-test ve korelasyon analizleri de veriye
uygulanmış ve sonuçlar yorumlanmıştır. Crowdfunding has emerged as an alternative financing method for project owners who have difficulties in
finding funds. Project owners submit their projects to crowdfunding platforms, request funds from
individuals and put their projects into action with the funds they collect. After the projects are published
on the platform, the project can be updated, funders can make comments, and thus the project’s success
can be affected. Therefore, in the present study, it is aimed to determine the success of crowdfunding
projects at the beginning. Unlike the studies in the literature, only the numerical variables that the project
owner can change at the beginning of the project are included in the analysis. In the dataset, there are 8
variables with a total of 4758 projects submitted to Kickstarter.com, a reward-based crowdfunding
platform. According to the results of the logistic regression analysis, it was determined that description
length, full description length and number of videos did not affect success of a project, while goal amount
of funding, number of frequently used questions, the number of awards, the number of images and the
project duration affected the success of the project. The classification rate of the proposed model was
%75.6. In addition to the logistic regression analysis, t-test and correlation analyzes were also applied to
the data and the results were interpreted.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
24Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/69100/998383https://hdl.handle.net/11630/10470
Koleksiyonlar
- Cilt 24 : Sayı 1 [25]