Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArmağan, Elif
dc.date.accessioned2023-09-01T12:55:12Z
dc.date.available2023-09-01T12:55:12Z
dc.date.issued30.04.2023en_US
dc.identifier.citationErmağan, E. (2023). Book Review: Teaching Turkish Grammar to Foreigners . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (2) , 478-481 . DOI: 10.30831/akukeg.1238909en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/76298/1238909
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10486
dc.description.abstractIn this study, Prof. Dr. Fatma Bölükbaş Kaya's work titled "Teaching Turkish Grammar to Foreigners" is aimed to introduce. This book consists of three main parts. In the first part of the book, information about the concept and types of grammar is given, and the place of grammar in teaching Turkish to foreigners is explained. The author included the section "Should grammar be taught in classes?" with the intention of addressing this inquiry. In the second part of the book, the answer to the question of which grammar subject should be taught at what level is sought. Here, the author is drawing on both the Common European Framework of Reference for Languages and the typological features of Turkish. In the third part of the book, how to teach grammar subjects of all levels is given. In this section, examples are presented by giving information about the meaning of grammatical structures, how to teach, which techniques to apply, and important points to be considered.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Prof. Dr. Fatma Bölükbaş Kaya’nın “Yabancılara Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi” adlı eserinin tanıtımı amaçlanmıştır. Bu kitap üç ana bölümden oluşmaktadır. Kitabın birinci bölümünde dil bilgisi kavramı ve türleri hakkında bilgi verilerek, dil bilgisinin yabancılara Türkçe öğretiminde yeri açıklanmıştır. Yazarın bu bölüme yer vermesinin nedeni, “Derslerde dil bilgisi öğretilmeli midir?” sorusuna cevap aramaktır. Kitabın ikinci bölümünde ise hangi dil bilgisi konusu hangi düzeyde öğretilmelidir sorusunun cevabı aranmıştır. Yazar burada, Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi’ni ve Türkçenin tipolojik özelliklerini temel almıştır. Kitabın üçüncü bölümünde ise tüm seviyelere ait dil bilgisi konularının nasıl öğretileceğine yer verilmiştir. Burada dil bilgisi yapılarının anlamı, nasıl öğretileceği, hangi tekniklerin uygulanacağı ve dikkat edilmesi gereken noktalarla ilgili bilgi verilerek örnekler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1238909en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeaching Turkish to Foreignersen_US
dc.subjectBook Introductionen_US
dc.subjectTeaching Grammaren_US
dc.subjectYabancılara Türkçe Öğretimien_US
dc.subjectKitap Tanıtımıen_US
dc.subjectDil Bilgisi Öğretimien_US
dc.titleBook review: Teaching Turkish grammar to foreignersen_US
dc.title.alternativeKitap incelemesi: Yabancılara Türkçe dil bilgisi öğretimien_US
dc.typereviewen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-2827-0155en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage478en_US
dc.identifier.endpage481en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster