X, Y, Z jenerasyonundaki kadınların yalnız seyahat eden kadın turistlere bakış açısının seyahat niyetine etkisi: TR90 bölgesi örneği
Künye
Acuner, E. & Şimşek, M. (2022). X, Y, Z Jenerasyonundaki Kadınların Yalnız Seyahat Eden Kadın Turistlere Bakış Açısının Seyahat Niyetine Etkisi: TR90 Bölgesi Örneği . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 382-403 . DOI: 10.32709/akusosbil.983277Özet
Turizm kaynaklarına erişimde ve turistik seyahatlerde kadınlar ve erkekler eşit hak ve özgürlüklere sahip
olmasına rağmen Türkiye‟de ve dünya genelinde hâkim olan bir eşitsizlik anlayışının söz konusu olduğu
söylenebilir. Bu çalışmada, tek başına seyahat eden kadın turistler ile ilgili algının, tek başına seyahat
etme niyeti üzerinde etkisinin olup olmadığı ve tek başına seyahat etme algısı ve tek başına seyahat etme
niyetinin kuşaklara göre bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Ulusal literatür incelendiğinde,
kadınların tek başına seyahat algıları ile tek başına seyahat etme niyeti arasındaki ilişkiye yönelik sınırlı
sayıda çalışmaya ulaşılmıştır. Bu nedenle bu çalışmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Çalışmanın teorik alt yapısı planlı davranış teorisi, liberal feminizm teorisi ve sosyal etki teorisine
dayanmaktadır. Çalışmanın evrenini, TR90 Doğu Karadeniz Bölgesindeki (Artvin, Giresun, Gümüşhane,
Ordu, Rize, Trabzon) kadın nüfusu oluşturmaktadır. Veriler anket yolu ile toplanmıştır. Çalışmanın
yöntemi, tarama modelleri içerisinde yer alan ilişkisel tarama modelidir. Çalışma bulgularını analiz
edebilmek için ANOVA Testi, korelasyon analizi, basit doğrusal regresyon analizi ve hiyerarşik (sıralı)
regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda, kadınların tek başına
seyahate çıkma algısının tek başına seyahat etme niyeti üzerinde etkili olduğu ve tek başına seyahat algısı
ile tek başına seyahat etme niyetinin kuşaklara göre farklılık göstermediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Although women and men have equal rights and freedoms in accessing tourism resources and in touristic
travels, it can be said that there is an understanding of inequality prevailing in Turkey and throughout the
world. In this study, it was examined whether the perception of female tourists traveling alone has an
effect on the intention to travel alone, and whether the perception of female tourists traveling alone and
intention to travel alone differ by generation. When the national literature is examined, a limited number
of studies have been found on the relationship between the perception of female tourists traveling alone
and their intention to travel alone. Therefore, it is thought that this study will contribute to the literature.
The theoretical background of the study is based on planned behavior theory, liberal feminism theory and
social impact theory. The population of the study consists of the female population in the TR90 Eastern
Black Sea region (Artvin, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize, Trabzon). The data were collected by using a
questionnaire. The method of the study is the relational screening model, which is included in the
screening models. ANOVA Test, correlation analysis, simple linear regression analysis and hierarchical
(ordinal) regression analysis were used to analyze the study findings. In line with the data obtained from
the study, it was concluded that women's perception of traveling alone has an effect on travel intention
and that travel perception and travel intention do not differ according to generations
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
24Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/69100/983277https://hdl.handle.net/11630/10515
Koleksiyonlar
- Cilt 24 : Sayı 1 [25]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Yerli Turistlerin Seyahat Özellikleri İle Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir araştırma
Emir, Oktay; Kılıç, İbrahim; Temeloğlu, Erdem (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2010)Günümüz turistinin, turistik ürün satın alma davranışlarında giderek çok daha seçici olması ve müşteri profilindeki önemli değişikler, seyahat endüstrisini, hem arz hem de talep yönünde hızlı değişikliklere yöneltmektedir. ... -
Satış elemanının örgütsel bağlılığının müşteri odaklılığı üzerine etkisi: seyahat acentacılığı sektöründe bir araştırma
Tekin, Yeter; Kimzan, Halil Semih (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.09.2020)Yoğun rekabet ortamında benzer ürün/hizmetlerin arasında farklı olmanın, müşteriyi elde tutmanın, satış ve işletme performansını artırmanın en etkili yollarından biri müşteri odaklılık stratejisidir. Bu stratejinin en ... -
Mühendislik öğrencilerinin seyahat tercihlerine göre sınıflandırılması
Tekintaş, Ali Can; Tumantozlu, Hasan Can; Esin, Kubilay; Türkkan, Mahmut Uğur; Selam, Ayşe Ayçim (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)İstanbul’da yüksek öğrenim okumakta olan öğrenci sayısı 2017-2018 eğtim-öğretim yılında yaklaşık 1 milyona ulaşmıştır. Bu sayı bazı ülkelerin nüfusundan daha fazladır. Bu öğrencilerin bir kısmının Türkiye’nin dört bir ...