Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSoylu, Ayşe
dc.date.accessioned2023-09-14T08:08:49Z
dc.date.available2023-09-14T08:08:49Z
dc.date.issued22.04.2022en_US
dc.identifier.citationSoylu, A. (2022). How Can School Compensate for Home Disadvantage?: The Role of Schooling on Equalizing Social Distinctions . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (2) , 347-372 . DOI: 10.30831/akukeg.1027384en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68991/1027384
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11011
dc.description.abstractExplaining the social function of schooling through maintaining, reproducing and increasing inequalities does not provide a clear framework for what can be done to help the disadvantaged benefit from education. In order to break this vicious circle of describing deficiencies and perpetuating, it is necessary to focus more on the recovery and compensatory function of education. This qualitative study, conducted with grounded theory, explores mechanisms within schools that can compensate for disadvantages that arise outside of school. These mechanisms were defined through the data obtained in a small city in Turkey from interviews focusing on the schooling practices of 35 educators, 19 of whom had administrative backgrounds and 16 of whom were teachers. The compensatory function of schooling operates in a gradual process of supporting the students to engage in school and make them active in school. In the inclusion process, all the student’s shortcomings are ignored and the student is seen as neutral. In the support phase, macro reformist and central policies are ignored, and support is rather individualized and concretized. This analysis suggested that strengthening compensatory role of schooling could help overcome barriers that students from disadvantaged backgrounds experience in educational attainment.en_US
dc.description.abstractOkulun sosyal işlevini eştisizlikleri sürdüren, yeniden üreten ya da artıran rolleri üzerinden açıklamak, dezavantajlıların eğitimden yarar sağlamaları için neler yapılabileceği konusunda net bir çerçeve ortaya koymaktan uzaktır. Bu eksiklikleri tanımlama ve sürdürmeyle ilgili var olan döngüyü kırmak ve eğitimin iyileştirici ve telafi edici işlevine odaklanma çerçevesinde kurgulanan bu çalışma gömülü teori ile yürütülen nitel bir çalışma olup, okul dışından kaynaklı dezavantajları telafi edebilecek okul içi mekanizmaları araştırmayı amaçlamaktadır. Bu mekanizmaları tanımlamak için 19’u yönetici ve 16’sı öğretmen olmak üzere toplam 35 eğitimcinin eğitsel pratiklerine odaklanan görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilerin çözümlemesi sonucunda ulaşılan bulgular eğitimin telafi edici işlevinin öğrencilerin okula katılmasını sağlamak ve okulda etkin hale gelmelerini desteklemek şeklinde aşamalı bir süreçte gerçekleştiğini göstermiştir: Dahil etme ve destekleme. Dahil etme aşamasında öğrencilerin tüm eksiklikleri göz ardı edilmekte ve öğrenci nötr bir varlık olarak görülmektedir. Destekleme aşamasında ise merkezi politikalar göz ardı edilmekte, destek uygulamaları bireyselleştirilip, somutlaştırılmaktadır. Bu analiz çerçevesi, eğitimin telafi edici rolünün güçlendirilmesinin, dezavantajlı kesimlerden gelen öğrencilerin eğitsel katılım süreçlerinde deneyimledikleri engellerin üstesinden gelmelerinde işlevsel olabileceğini ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1027384en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTelafi Edici Eğitimen_US
dc.subjectEşitsizliken_US
dc.subjectYeniden Üretimen_US
dc.subjectOkulun Sosyal İşlevien_US
dc.subjectCompensatory Educationen_US
dc.subjectInequalitiesen_US
dc.subjectReproductionen_US
dc.subjectSocial Function of Schoolingen_US
dc.titleHow can school compensate for home disadvantage?: The role of schooling on equalizing social distinctionsen_US
dc.title.alternativeOkul sosyal çevreden kaynaklı dezavantajlı durumları nasıl telafi edebilir?: Eğitimin sosyal ayrımları eşitlemedeki rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-7791-325Xen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage347en_US
dc.identifier.endpage372en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster