Sıcak agrega ile sathi kaplama uygulamasının araştırılması
Künye
Gürer, C. , Korkmaz, B. E. , Yarcı, Ş. & Rahmany, M. B. (2019). Sıcak Agrega ile Sathi Kaplama Uygulamasının Araştırılması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (2) , 401-409 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/48783/543410Özet
Ekonomik oluşları, hızlı bir şekilde yapılabilmeleri, kısa sürede trafiğe açılabilmeleri, kayma direnci yüksek düzgün bir yüzey sağlamaları gibi belli başlı avantajlarından dolayı en çok kullanılan asfalt kaplamaların başında sathi kaplamalar gelmektedir. Türkiye, Güney Afrika, Avustralya, Yeni Zelanda, İngiltere gibi ülkelerde sıkıştırılmış granül zemin üzerine yaygın olarak kullanılmaktadır. Özellikle Türkiye’de 67 333 km’yi bulan karayolu ağının 39 333 km’lik önemli bir kısmı sathi kaplamalı yollardan oluşmaktadır. Sathi kaplamalar aynı zamanda bitümlü sıcak karışım kaplamalar için koruyucu ve iyileştirme amaçlı olarak da yaygın kullanılan bir kaplama türüdür. Sathi kaplamaların performansı, yapım öncesinde ve sonrasında, bitümlü sıcak karışımlardan farklı olarak çok sayıda faktörden etkilenebilmektedir. Sathi kaplamalar için literatürde çok farklı yapım teknikleri bulunmaktadır. Fakat Türkiye’de yaygın olarak tek kat ve çift kat sathi kaplama uygulamaları tercih edilmektedir. Sathi kaplamalarda agreganın yapışma performansı yapıldığı yolun trafik hacmi, konumu, tatbik edilen agreganın nominal boyutu ve yapım yöntemi vb. faktörlerden önemli ölçüde etkilenmektedir. Bu çalışma kapsamında üç farklı tür agrega ve iki farklı bağlayıcı kullanılarak agregaların ısıtılmasının sathi kaplama yapışma performansına olan etkisi Vialit yapışma ve Nicholson soyulma deneyleri ile araştırılmıştır. Sonuçlar, sıcak agrega ile sathi kaplama uygulamasının adezyon performansını iyileştirdiğini göstermektedir. Chip seals (CS) are one of the mostly used asphalt pavement type because of the advantages of low cost, rapidly construct and opened to traffic, high friction and smooth surface properties and etc. It is widely used construct on compacted granular base in countries such as Turkey, South Africa, Australia, New Zealand, England etc. Especially in Turkey, 39 333 km of 67 333 km highway network is formed by chip sealed road pavement. CS is a pavement method which is used also to preventive and maintenance purposes for hot mix asphalt pavements. Performance of chip seals on unbound granular base can be affected by a lot of factors before and after the construction different from hot mix asphalt pavements. Different construction techniques are available in literature for chip sealed road pavements. However single or double layer chip seal applications widely preferred in Turkey. Adhesion between aggregate and bitumen in chip seal applications are significantly affected by many factors such as traffic volume of roads, location of roads, nominal dimension of chips, construction method and etc. In this study, the effect of heating of aggregates by using three different types of aggregates and two different binders on CS adhesion performance was investigated by Vialit adhesion and Nicholson stripping tests. The results show that the CS application with heated aggregate improves the adhesion performance.
Kaynak
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiCilt
19Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/807910https://hdl.handle.net/11630/11117
Koleksiyonlar
- Cilt 19 : Sayı 2 [25]