Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinerji arasındaki ilişki
Künye
Kuru, B., & Kahveci, G. (2024). Öğretmen Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Örgütsel Sinerji Arasındaki İlişki. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(3), 997-1016. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1208624Özet
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin okul yöneticilerinin liderlik stillerine ilişkin algılarıyla örgütsel sinerji arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim öğretim yılında Rize ili ve ilçelerindeki resmi ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerden meydana gelmiştir. Bu araştırmada basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile örneklem oluşturma yolu seçilmiş ve 326 öğretmen araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında; Kılıç ve Yılmaz (2018) tarafından geliştirilen “Okul Yöneticilerinin Liderlik Stili Ölçeği”, Akpolat ve Levent (2018)’in geliştirdiği “Öğretmenlere Yönelik Örgütsel Sinerji Ölçeği” ve araştırmacının hazırladığı “Kişisel ve Mesleki Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda demokratik liderlik ile örgütsel sinerji arasında yüksek düzeyde otokratik liderlik ile orta düzeyde pozitif yönlü, anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Tam serbestlik tanıyan liderlik ile örgütsel sinerji arasında ise düşük düzeyde ve negatif yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca okul yöneticilerinin sergiledikleri liderlik stillerinin örgütsel sinerjinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır. The aim of this research is to reveal the relationship between teachers' perceptions of school administrators' leadership styles and organizational synergy. The research was carried out in relational screening model. The universe of the research consisted of teachers working in official primary and secondary schools in Rize province and its districts in the 2020-2021 academic year. In this study, sampling method was chosen with simple random sampling method and 326 teachers were included in the study. In collecting the data of the research; "Leadership Style Scale of School Administrators" developed by Kılıç and Yılmaz (2018), "Organizational Synergy Scale for Teachers" developed by Akpolat and Levent (2018) and "Personal and Professional Information Form" prepared by the researcher were used. As a result of the research, a significant and positive relationship was determined between democratic leadership and organizational synergy with a high level of Autocratic leadership. On the other hand, there is a low-level and negative relationship between leadership that allows total freedom and organizational synergy. In addition, it has been revealed that the leadership styles exhibited by school administrators are a significant predictor of organizational synergy.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
26Sayı
3Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/87370/1208624https://hdl.handle.net/11630/11878
Koleksiyonlar
- Cilt: 26 Sayı: 3 [35]



















