Mikrotonal gitara ilişkin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi ve başlangıç seviyesi için bir repertuvar önerisi
Özet
Mikrotonal gitara (MG) ilişkin farkındalığın klasik ve diğer gitar türlerine kıyasla yalnızca ülkemizde değil, dünya genelinde de son dönemde daha hızla arttığını varsayabiliriz. Bu araştırma MG pratiklerine yönelik öğrenme ihtiyaçlarını belirlemeyi ve bu ihtiyaçların genel özelliklerini betimlemeyi amaçlamıştır. Araştırma nitel paradigma çerçevesinde hazırlanmış sosyal medya etnografisine dayalı bir netnografi çalışmasıdır. MG’ye ilişkin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesinde müzikle ilgilenen insanların sosyal medya kullanımı ve ekonomiklik gibi avantajlarından hareket ederek bu desen tercih edilmiştir. Araştırmada veri çeşitliliğini sağlayabilmek için iki tür veriden istifade edilmiştir. Birinci tür veri, YouTube platformu zemininde yer alan MG’ye ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirten video yorumlarıdır. İkinci tür veri ise MG icra kişilerden görüşme tekniğiyle elde edilen öğrenme ihtiyaçlarına ilişkin belirten verilerdir. Netnografi yöntemi ve görüşme tekniği aracılığıyla elde edilen nitel veriler sonrasında içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma verilerinin analizinde nitel veri analiz programı MaxQda Analytics Pro 2020 programı kullanılmıştır. Araştırmada veriler MG çalgısına ilişkin genel bilgi ihtiyaçları temasına ilişkin bulgular ve öğrenme-öğretme ve icra süreçlerine ilişkin bilgi ihtiyaçlarına ilişkin bulguları şeklinde sınıflandırılmış ve kategorilere ilişkin kod-kategori haritaları, frekans ve yüzde dağılım tabloları belirtilmiştir. Üçüncü alt problem ise MG için eser temelli öğretim hedefleyen başlangıç seviyesi MG öğretiminde kullanılabilecek bir repertuvar modeli sunulmuştur. Araştırma sonucunda MG’ye ilişkin bilgi ihtiyaçlarının belirlenmesinde ve icra hususunda çok sayıda işitsel, görsel ve basılı materyallere ihtiyaç olduğu betimlenmiştir. Belirlenen öğrenme ihtiyaçları doğrultusunda başlangıç seviyesi MG öğretimine dönük bir repertuvar önerisi sunulmuştur. It can be assumed that the awareness of microtonal guitar (MG) has recently increased more rapidly compared to classical and other guitar types not only in our country but also worldwide. This research aims to identify the learning needs for MG practices and to describe the general characteristics of these needs. The research is a netnography study based on social media ethnography prepared within the framework of qualitative paradigm. In determining the learning needs related to MG, this design was preferred based on the advantages of people interested in music such as social media usage and economy. In order to provide data diversity in the research, two types of data were utilised. The first type of data is the video comments on the YouTube platform indicating the learning needs for MG. The second type of data is the data indicating the learning needs obtained from the MG practitioners through the interview technique. The qualitative data obtained through netnography method and interview technique were then subjected to content analysis. The qualitative data analysis programme MaxQda Analytics Pro 2020 was used to analyse the research data. In the study, the data were classified as findings related to the theme of general information needs related to the MG instrument and findings related to information needs related to learning-teaching and performance processes, and code-category maps, frequency and percentage distribution tables related to the categories were presented. The third sub-problem is to present a repertoire model that can be used in beginner level MG teaching aiming at artefact-based teaching for MG. As a result of the research, it was described that there is a need for a large number of audio, visual and printed materials in determining the information needs related to MG and in terms of performance. In line with the identified learning needs, a repertoire proposal for beginner level MG teaching is presented.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12337Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















