6. ve 7. Sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünceleri ile fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Özet
Bu çalışmanın amacı 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme eğilimleri ile fen öğrenmeye yönelik öz yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Afyonkarahisar ilinde eğitim ve öğrenim gören 1026, 6. ve 7.sınıf öğrencisi çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Öğrencilerin yaratıcı düşünmelerinin fen öğrenmeye yönelik öz yeterlik inançları ile ilişkisini belirlemek için çalışmada ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırma çerçevesinde “Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği”, “Ortaokul Öğrencileri İçin Fen Öğrenmeye Yönelik Öz Yeterlik İnanç Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesi için betimsel istatistikler, ilişkisiz örneklemler için t-testi, ANOVA, basit korelasyon analizi, basit doğrusal regresyon analizi tercih edilmiştir. Verilerin analizinden elde edilen bulgular ışığında öğrencilerin yaratıcı düşünme eğilimleri ve fen öğrenmeye yönelik öz yeterlik inançları arasında manidar, orta seviyede ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte 6. ve 7. sınıfta öğrenim gören bireylerin yaratıcı düşünme eğilimlerinin fen öğrenmeye yönelik öz yeterlik inançlarının bir yordayıcısı olduğuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to examine the relationship between creative thinking and science based self efficacy of 6th and 7th grade students. 1026, 6th and 7th grade students in Afyonkarahisar constitute the sample of the study. In this study the relational screning model was used to determine relation between creative thinking and science basedself efficacy of students. In this study “Marmara Creative Thinking Dispositions Scale”, “Science Learning Self-Efficacy Belief Scale for Middle School Students” and “Information form” are used as data collector tool. Descriptive statistic, t-test, one way ANOVA, pearson moment correlations and simple linear regression analysis were used in the analysis of the data. The result of the analyzes was observed that there is a positive, significant and medium level relationship between students' creative thinking and their self-efficacy beliefs of learning science. However, it was also found that 6th and 7th grade students' creative thinking was a predictor of their self-efficacy beliefs about learning science.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12343Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















