İlkokul öğrencileri için girişimcilik ölçeği geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması
Özet
21. yüzyıl becerilerinden biri olan girişimcilik becerisi, öğretim programlarında sekiz anahtar yetkinlik bölümünde yer almaktadır. Girişimcilik becerisi, erken yaş dönemlerinden itibaren kazandırılması gereken bir beceridir. Girişimcilik becerisi altında öğrencilerin iletişim, yenilikçi ve inovatif düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri gibi birçok beceri yer almaktadır. Bireylerin kendi girişimci yönlerini keşfetmeleri ve bu sayede gerçekleştirecekleri girişimlerde daha başarılı olmaları girişimcilik eğitimi ile sağlanmaktadır. Bu bilgiler doğrultusunda bu araştırmanın amacı 4.sınıf öğrencilerinin girişimcilik özyeterliklerini belirleyecek bir ölçek geliştirmektir. Ayrıca öğrencilerin girişimcilik becerisi üzerinde etkisi olan yöntem ve uygulamaların belirlenmesi konusunda araştırmacılara ve öğretmenlere katkı sağlaması beklenmektedir. Araştırma bir ölçek geliştirme araştırmasıdır. Araştırma alanyazındaki girişimcilik konusu ve bu konudaki ölçekler taranarak başlanmıştır. Geliştirilmesi planlanan ölçeğin formatı belirlenmiştir. Öğrencilerle gerçekleştirilen görüşmeler ile alanyazın taraması desteklenerek madde havuzu oluşturulmuştur. Uzman görüşüne sunulduktan sonra ölçeğin ön deneme uygulaması yapılmış ve gerekli değişiklikler tamamlanmış ve 39 maddelik 5’li likert tipi taslak ölçek oluşturulmuştur. Araştırmanın örneklem seçiminde tabakalı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2021- 2022 eğitim öğretim yılı 2. döneminde Afyonkarahisar ilinde bulunan 3 farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip devlete bağlı ilkokulda 4.sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. İlkokul Öğrencileri İçin Girişimcilik Özyeterlik Ölçeği yapılan geçerlik ve güvenirlik analizlerinin sonucunda 18 maddelik son halini almıştır. As one of the 21st century skills, entrepreneurship skill is one of the eight key competencies in curricula, and it is a skill that should be acquired from an early age. Entrepreneurship skills include many skills such as communication, innovative and innovative thinking, problem solving and decision making skills. Entrepreneurship training enables individuals to discover their entrepreneurial side and thus become more successful in the initiatives they will realize. In line with this information, the aim of this study is to develop a scale to determine the entrepreneurial self-efficacy of 4th grade students. It is also expected to contribute to researchers and teachers in determining the methods and practices that have an impact on students' entrepreneurship skills. The research is a scale development research. The research started by reviewing the entrepreneurship topic in the literature and the scales on this subject. The format of the scale planned to be developed was determined. A pool of items was created by supporting the literature review with interviews conducted with students. After being submitted to the expert opinion, a preliminary test of the scale was conducted and the necessary changes were completed and a 5-point Likert-type draft scale with 39 items was formed. The research was carried out in the 2nd semester of the 2021-2022 academic year in the 4th grade of 3 public primary schools with different socio-economic levels in Afyonkarahisar province. The Entrepreneurship Self-Efficacy Scale for Primary School Students was finalized with 18 items as a result of the validity and reliability analyses.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12345Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















