Markalı artırılmış gerçeklik filtreleri aracılığıyla tüketici deneyiminin marka itibarı üzerindeki etkisi
Özet
Artırılmış gerçeklik filtreleri gittikçe daha fazla tüketicinin dikkatini çekmektedir. Bu filtrelerin kullanımı arttıkça markalar da tüketicilerin bu ilgisine kayıtsız kalmamaktadır. Markalar için AR filtreleri, tüketici deneyimini zenginleştirip kişiselleştirmek ve etkileşimi artırmak için büyük bir fırsattır. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin markalı AR filtre deneyiminin marka itibarı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Analize uygun 350 katılımcıdan oluşan bir örneklemden online anket yoluyla veriler toplandı. Hipotezleri test etmek için tanımlayıcı istatistiksel analiz, açıklayıcı faktör analizi, çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak duyusal ve düşünsel deneyimin hem e-WoM hem de marka itibarı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi vardır. Fakat duygusal, davranışsal ve ilişkisel deneyimin hem e-WoM hem de marka itibarı üzerinde bir etkisi bulunmamıştır. Ayrıca e-WoM’un marka itibarı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu görülmüştür. Augmented reality filters are attracting the attention of more and more consumers. As the use of these filters increases, brands are not indifferent to the interests of consumers. For brands, AR filters are a great opportunity to enrich and personalize the consumer experience and increase engagement. The aim of this study is to reveal the effect of consumers' branded AR filter experience on brand reputation. Data were collected via an online survey from a sample of 350 eligible participants for analysis. Descriptive statistical analysis, explanatory factor analysis, and multiple regression analysis were performed to test the hypotheses. As a result, sensory and cognitive experiences have a significant and positive impact on both e-WoM and brand reputation. However, emotional, behavioral, and relational experiences did not have an effect on both e-WoM and brand reputation. It has also been observed that e-WoM has a significant and positive effect on brand reputation.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12348Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















