Devlet konservatuvarları Türk sanat müziği bölümlerindeki ses eğitimi ve ses tekniği derslerinin içerik ve yöntem olarak incelenmesi (Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği)
Özet
Bu tez çalışmasında, Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Sanat Müziği Bölümü Ses Eğitimi Anasanat Dalında verilen Ses Eğitimi ve Ses Tekniği derslerinin içerikleri ve yöntemleri incelenmiştir. Ses eğitimi ve Ses tekniğinin tarihsel gelişimini, Afyon Kocatepe Üniversitesi örneğinde ele almıştır. Ses eğitimi dersi köklü bir geçmişe sahipken, ses tekniği dersi mesleki olarak daha yeni bir kavram olarak değerlendirilmektedir. Çalışmada Ses Eğitimi ve Ses Tekniği derslerinin içerik, öğretim programları, yöntem ve uygulama yönünden incelenmesi amaçlanmıştır. Ses eğitimi ve Ses tekniği dersleri, öğrencilerin solistlik icra yeteneklerinin arttırılması, ses kullanma becerilerinin geliştirilmesi ve geleneksel Türk müziği okuyuş üslubuna pozitif katkılar sunması açısından önemlidir. Ayrıca bu derslerin, öğrencilerin ses becerilerini kademeli olarak geliştirmelerine olanak tanıyan sekiz dönemlik bir yapı içinde verilmesi, kapsamlı bir öğrenme süreci sağlamaktadır. Araştırma, betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilmiş olup, konuyla ilgili kaynak taraması ve alan uzmanlarıyla yapılan görüşmelere dayanmaktadır. Çalışmanın bulguları hem müzik eğitimi alan öğrencilere hem de bu alanda çalışan profesyonellere önemli katkılar sunmayı hedeflemektedir. In this thesis study, the contents and methods of the Vocal Training and Voice Technique courses offered in the Turkish Art Music Department at Afyon Kocatepe University State Conservatory have been examined. The historical development of vocal training and voice techniques has been addressed with a focus on the example of Afyon Kocatepe University. While the vocal training course has a deep-rooted history, the voice technique course is considered a relatively new concept professionally. The study aims to examine the contents, curricula, methods, and practices of the Vocal Training and Voice Technique courses. These courses are significant in enhancing students' solo performance abilities, improving their vocal skills, and positively contributing to the traditional Turkish music singing style. Additionally, the provision of these courses within an eight-semester structure, allowing for a gradual development of students' vocal skills, provides a comprehensive learning process. The research has been conducted using the descriptive survey model, based on literature review and interviews with field experts. The findings of the study aim to offer significant contributions to students studying music education as well as professionals working in thisfield.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12378Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















