Okul öncesi fen eğitiminde açık hava etkinliklerinin uygulanmasına yönelik bir araştırma
Özet
Bu çalışmanın amacı okul öncesi fen eğitiminde açık hava etkinliklerinin uygulanarak okul öncesi öğrencilerinin temel becerileri ve kavram düzeylerine etkisini incelemektir. Çalışma, araştırmacı tarafından tasarlanan açık hava etkinliklerini içeren bir eylem araştırması olarak planlanmıştır. Çalışmada 14 açık hava etkinliği uygulanmıştır. Çalışma grubu bağımsız anaokulunda öğrenim gören 17 öğrenciden oluşmaktadır. Okul öncesi öğrencilerinin temel becerilerini ve kavram gelişimini tespit edebilmek için “Okul Öncesi Öğrencilerine Yönelik Temel Beceri Testi (OÖYTBÖ) ve “Boehm Temel Kavramalar Testi-3 (TKT)” kullanılmıştır. Testler etkinlikler uygulanmadan önce ön test ve uygulandıktan sonra son test olarak uygulanmıştır. Etkinliklerin uygulama sürecinde araştırmacı günlükleri tutulmuştur. Etkinlik uygulamalarının sonunda araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme soruları kullanılarak öğrenci görüşmeleri yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda çocukların açık havada fen etkinlikleri yaparak; temel beceri ve kavram gelişimi düzeylerinde anlamlı bir artış sağladığı, açık hava etkinliklerini severek yaptığı, etkinlikleri yaparken doğa ile bağ kurduğu, canlılara saygı duyduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin aktif katılım ile gerçekleştirdiği etkinliklerin işbirliği, sorumluluk ve sabır gibi değerlerin gelişimine faydalı olduğu görülmüştür. The aim this study is to examine the effect of applying outdoor in preschool science education on the basic skills and concept levels of preschool students. The study was planned as an action research that included outdoor activities designed by the researcher. 14 outdoor activities were applied in the study. The study group consists of 17 students studying in an independent kindergarten. In order to determine the basic skills and concept development of preschool students, “Basic Skills Test for Preschool Student” and “Boehm Basic Concepts Test-3” were used. The tests were applied as a pre-test before the activities were implemented and as a post-test after the activities were implemented. Researcher diaries were kept during the implementation process of the activities. At the end of the activity practices, student interviews were conducted using interview question developed by the researcher. In line with the data obtained from the research, children do science activities outdoor; it has been determined that the child has a significant increase in basic skill and concept development levels, enjoys outdoor activities, establishes a bond with nature while doing activities and respects living things. It has been observed that the activities carried out by students with active participation ara beneficial to the development of values such as cooperation, responsibility and patience.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12381Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















