İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Özet
Araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve hangisinin ilişkiyi etkilediği tespit etmek amaçlanmıştır. Ayrıca ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından (Cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği, kitap okuma süresi, okunan dergi türü, seyredilen tv programı, bilgisayar oyunları) disiplinli zihin özellikleri ve girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu çalışma ile ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasında bir ilişki olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu yönleriyle araştırmanın özgün bir çalışma olarak alanyazına katkı sunacağı düşünülmektedir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Afyonkarahisar Merkez ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında 2022-2023 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla seçilen 576 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, “Disiplinli Zihin Ölçeği” ve “Girişimcilik Eğilimleri Envanteri” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler alt problemlere göre bilgisayar ortamında istatistiki paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Kruskall-Wallis testi, bağımsız örneklem t testi, basit ve kısmi korelasyon analizi ve basit doğrusal regrasyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Her iki ölçeğin boyutları ve faktörleri arasında da pozitif ve anlamlı bir ilişki söz konusudur. Cinsiyet, okunan dergi türü, seyredilen Tv programı, oynanan bilgisayar oyunları, kitap okuma süresi, anne mezuniyet durumu, baba mezuniyet durumu, anne mesleği ve baba mesleği durumlarına göre Disiplinli Zihin Ölçeği ve Girişimcilik Eğilimleri Envanteri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. In the study, it was aimed to reveal the relationship between the disciplined mind characteristics of primary school fourth grade students and their entrepreneurial tendencies and to determine which one is the predictor. In addition, the relationship between the disciplined mind characteristics and entrepreneurship tendencies of primary school fourth grade students in terms of various variables (gender, parental education level, parental profession, reading time, type of magazine read, TV program watched, computer games) was investigated. With this study, it will be determined whether there is a relationship between the disciplined mind characteristics of primary school fourth grade students and their entrepreneurial tendencies. With these aspects, it is thought that the research will contribute to the literature as an original study. The relational screening model, one of the quantitative research methods, was used in the research.. The sample of the research consists of 576 primary school fourth grade students selected by simple random sampling in the 2022-2023 academic year in public schools affiliated to the Ministry of National Education in the central district of Afyonkarahisar. Personal Information Form, “Disciplined Mind Scale” and “Entrepreneurship Tendency Inventory” were used as data collection tools. The data obtained from the research were analyzed with the statistical package program in the computer environment according to the sub-problems. One-way Analysis of Variance (ANOVA), Kruskall-Wallis test, independent sample t-test, simple and partial correlation analysis, and simple linear regression analysis were used in the analysis of the data. As a result of the research, a positive and significant relationship was found between the disciplined mind characteristics of primary school fourth grade students and their entrepreneurial tendencies. A positive and significant relationship was found between the dimensions and factors of both scales. A positive and significant relationship was found between the Disciplined Mind Scale and Entrepreneurial Tendency Inventory according to gender, type of magazine read, TV program watched, computer games played, duration of reading, mother's graduation status, father's graduation status, mother's occupation and father's occupation.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12383Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















