Girişimcilik faaliyetlerinde kültürün ürün stratejisine etkileri
Özet
Bu çalışmanın amacı ürünleri tasarım aşamasında olan ya da pazara girmeyi hedefleyen girişimcilerin ürün stratejilerine bakış açılarını inceleyerek kültürün ürün stratejilerini belirlerken ne derecede etkili olduğunu araştırmaktır. Araştırmanın ilk iki bölümünde literatür taramasına yer verilmiş olup üçüncü bölümde ise anket çalışmasına yer verilmiştir. Araştırmada kullanılan yöntem veri toplama analizidir. Veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır ve anket üç bölümden oluşmaktadır; birinci bölümde araştırmaya katılan bireylerin demografik özellikleri, ikinci bölümde kozmopolitlik ölçeği ele alınmıştır ve üçüncü bölümde Hüseyin Koca’nın Uluslararası Pazarlama da Standardizasyon ve Adaptasyon isimli çalışmasında kullandığı anketten yararlanılmıştır. Çalışmanın sonuncunda kültür ve ürün stratejileri arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur. Girişimcilik faaliyetlerinde kültürün ürün stratejilerini belirlerken önemli derece rol oynadığı sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to examine the perspectives of entrepreneurs whose products are in the design stage or who aim to enter the market, and to investigate how effective culture is in determining product strategies. In the first two parts of the research, literature review is included, and in the third part, the survey study is included. The method used in the research is data collection analysis. Questionnaire was used as the data collection technique and the questionnaire consists of three parts; In the first part, the demographic characteristics of the individuals participating in the research, the cosmopolitanism scale in the second part are discussed, and in the third part, the questionnaire used by Hüseyin Koca in his study called Standardization and Adaptation in International Marketing was used. At the end of the study, a moderately positive relationship was found between culture and product strategies. It has been concluded that culture plays an important role in determining product strategies in entrepreneurial activities.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12418Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















