Öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyi farklılıkları: Afyonkarahisar örneği
Özet
Günümüzde, finansal bilgi, hızla gelişen teknoloji ve yeniliklere ayak uydurabilmek ve refah düzeyini artırabilmek adına temel bir gereklilik haline gelmiştir. Eğitim kurumları finansal okuryazarlığı destekleyen öğretim programlarıyla, öğrencilere bu alanda temel sunarak onları gelecekteki finansal zorluklara hazırlamada önemli bir etki yaratabilmektedir. Bu çalışmada Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde eğitim gören öğrencilerin finansal yönetim ve/veya muhasebe dersi alma durumlarının finansal okuryazarlık açısından anlamlı farklılık oluşturup oluşturmadığı üzerine inceleme yapılmıştır. Çalışmada 837 öğrenciden 2021-2022 eğitim öğretim yılı Mayıs-Haziran ayında elde edilen anket verileri değerlendirilmeye alınmıştır. Veriler SPSS 23.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerinin genel olarak düşük seviyede olduğunu ortaya koymaktadır. Buna rağmen, Finansal Yönetim ve/veya Muhasebe dersleri alan öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyi, bu dersleri almayan öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur. Bulgular finans ve muhasebe derslerinin finansal okuryazarlık seviyesine katkıda bulunduğunu göstermektedir. Finansal konuların geniş bir perspektifte ele alınması ve böylece güçlü bir temel kazandırılması, finansal konularda bilinçli ve yetkin bireylerin yetişmesine katkı sağlayabilir. In today's world, financial knowledge has become a fundamental necessity in order to keep pace with rapidly evolving technology and innovations and to enhance the level of prosperity. Educational institutions can have a significant impact on preparing students for future financial challenges by providing them with a foundation in this field through instructional programs that support financial literacy. This study investigates whether there is a meaningful difference in the financial literacy of students enrolled in financial management and/or accounting courses at Afyon Kocatepe University Faculty of Economics and Administrative Sciences. The survey data obtained from 837 students during the May-June period of the 2021-2022 academic year were evaluated in the study. The data were analyzed using the SPSS 23.0 package program. The results indicate that the overall level of financial literacy among students is generally low. However, the financial literacy level of students who have taken Financial Management and/or Accounting courses was found to be higher compared to those who have not taken these courses. The findings suggest that finance and accounting courses contribute to the level of financial literacy. Taking a comprehensive approach to financial topics and thus providing a strong foundation could contribute to the development of knowledgeable and competent individuals in financial matters.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12470Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















