Mobil artırılmış gerçeklik hizmet algısının tüketicilerin davranışsal niyeti üzerindeki etkisi
Özet
Akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte artırılmış gerçeklik teknolojisi, mobil cihazlarda daha sık kullanılmaya başlanmıştır. Mobil artırılmış gerçeklik (AR) hizmetleri yeni bir teknolojidir. Bu çalışmanın amacı, kullanıcıların mobil AR hizmet algılarının tüketicilerin davranışsal niyeti üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu kapsamda hipotezleri test etmek için bir işletmeye gelen müşterilere ve ziyaretçilerden mobil artırılmış gerçeklik Marshall Gör&Boya uygulaması indirmeleri istendikten sonra anket soruları yönetilmiştir. Bu doğrultuda geçerli 343 adet anket formuna hiyerarşik regresyon analizi ile aracılık analizi yapılmış ve tüm hipotezler desteklenmiştir. Bulgular tüketicilerin mobil AR hizmet algılarının (algılanan etkileşim, algılanan canlılık, algılanan güçlendirme ve algılanan estetik) tüketicilerin davranışsal niyeti üzerinde anlamlı ve pozitif yönde etki yarattığı görülmüştür. Ayrıca bulgulara göre akış deneyimi bu etkiyi pozitif yönde etkilemiştir. With the proliferation of smart devices, augmented reality (AR) technology has become more commonly used on mobile devices. Mobile AR services are a relatively new technology. The purpose of this study is to reveal the impact of users’ perceptions of mobile AR services on behavioral intentions. To test the hypotheses, customers and visitors at a business were asked to download the Marshall Gör&Boya AR application. Subsequently, survey questions were administered. Based on valid responses from 343 participants, hierarchical regression analysis and mediation analysis were conducted, and all hypotheses were supported. The findings indicate that consumers’ perceptions of mobile AR services (perceived interaction, perceived vividness, perceived augmentation, and perceived aesthetics) significantly and positively influence behavioral intentions. Additionally, according to the findings, the flow experience positively affected this effect.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12473Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















