Gastronomi rotalarının oluşturulmasında turist rehberlerinin genel bilgi düzeyleri ve gastronomi turizmi algılarının değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı, turist rehberlerinin gastronomi bilgi düzeyleri ve gastronomi turizmi algılarının gastronomi rotalarının oluşturulması sürecindeki etkilerini incelemektir. Araştırmanın evrenini, Türkiye'de 13 farklı turist rehberliği meslek odasına kayıtlı, turizm sektöründe eylemli olarak çalışan turist rehberleri oluşturmaktadır. Araştırmada olasılığa dayalı olmayan örneklemden amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde, eylemli turist rehberlerine çevrimiçi anket uygulanarak toplamda 432 anket elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS ve LISREL programlarında analiz edilmiş olup, verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon analizi, yapısal eşitlik modeli, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), bağımsız örneklem t-testi analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, turist rehberlerinin gastronomi bilgi düzeyleri ve gastronomi turizmine yönelik algılarının, gastronomi rotalarının oluşturulmasını olumlu olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar değerlendirilerek literatüre katkı sağlaması beklenen öneriler geliştirilmiştir. The purpose of this study is to examine the effects of tourist guides' gastronomy knowledge levels and gastronomy tourism perceptions on creating gastronomy routes. The population of the research consists of tourist guides who are registered to 13 different tourist guide chambers in Turkey and actively work in the tourism sector. The purposive sampling method of non-probability sampling was used in the research. The questionnaire technique was used as the data collection method in the research. During the data collection process of the research, 432 surveys were obtained by applying an online survey to active tourist guides. The obtained data were analyzed in the SPSS and LISREL programs, and in addition to descriptive statistics, confirmatory factor analysis, correlation analysis, structural equation model, independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to analyze the data. As a result of the research, it was concluded that the gastronomy knowledge level of tourist guides and their perceptions of gastronomy tourism positively affect the creation of gastronomy routes. The results obtained were evaluated and suggestions that were expected to contribute to the literature were developed.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12690Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Unesco gastronomi kenti kriterleri rehberliğinde gastronomi yönetim modeli geliştirilmesi: Afyonkarahisar örneği
Mutlu, Asilhan Semih (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 15.12.2023)Gastronomi, günlük yaşantıdan profesyonel hayata, eğitimden boş zaman değerlendirmeye, televizyon programlarından festivallere kadar her alanda karşımıza çıkmaktadır. Gastronominin popüler olması UNESCO tarafından dikkate ... -
Türkiye’deki gastronomi müzelerinin turistik sunum farklılıkları açısından araştırılması
Sandıkcı, Mustafa; Mutlu, Asilhan Semih; Mutlu, Hülya (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2019)Bu araştırmanın amacı, gastronomi müzelerinin sunum farklılıklarının ortaya konulmasıdır. Bu bağlamda, gezi gözlem tekniği ile Türkiye’de yer alan gastronomi müzeleri ziyaret edilerek veriler toplanmıştır ve müze yetkilileri ... -
Emine Göğüş Mutfak Müzesi sergileme şekilleri
Sandıkcı, Mustafa; Mutlu, Asilhan Semih; Mutlu, Hülya (Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)Kültürün gelecek kuşaklara aktarılmasında ve kültürel değerlerin korunmasında müzelerin etkisi büyüktür. Müzelerin sergilenme şekilleri, ziyaretçilerin müze hakkında bilgileri hatırlama ve farklı bir deneyim edinme açısından ...



















