Konservatuvarlardaki solfej eğitimcilerinin öğrenci bireysel farklılıklarına ilişkin yaklaşımları üzerine bir inceleme
Özet
Solfej eğitimi, müzik eğitiminin temel yapı taşlarından birini oluşturmaktadır. Konservatuvarlarda ve diğer mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda solfej eğitimi önemli bir yere sahiptir. Bu araştırma, sadece lisans düzeyinde Batı müziği eğitimi veren konservatuvarlardaki solfej eğitimcilerinin, bireysel farklılığı bulunan öğrencilerin bireysel farklılıklarına ilişkin yaklaşımlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelini esas alan ve betimsel yöntemlere dayalı olarak yürütülen nitel bir araştırmadır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 7 konservatuvardan 10 gönüllü solfej eğitimcisi oluşturmaktadır. Veriler, solfej eğitimcileri ile yapılan yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve betimsel analize dayalı olarak işlenip yorumlanmıştır. Bu araştırmada solfej eğitimcilerine göre bireysel farklılığı bulunan öğrencilerin sınıf arkadaşlarına nazaran duyum, solfej okuma, dikte yazma, ezber yapabilme konusunda başarılı oldukları görülürken, ritmik okuma ve deşifre solfej okuma konularında başarısızlık gösterebildikleri, öğrencilerin derse katılımları için bazı eğitimcilerin farklı yollar izlediği, eğitimcilerin farklı bir öğretim yöntemi kullanmadıkları, farklı bir değerlendirme yapmadıkları ve ayrı bir sınav sistemi uygulamadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Yapılan araştırmanın bundan sonra yapılacak olan bireysel farklılıklar alanındaki çalışmalara, bireysel farklılığı bulunan bireylere, bu bireylerin ailelerine ve eğitimcilere katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Solfeggio education constitutes one of the fundamental pillars of music education and holds a significant place in conservatories and other institutions providing professional music training. This study was conducted to determine the approaches of solfeggio educators in conservatories, specifically those offering Western music education at the undergraduate level, towards students with individual differences. The research is a qualitative study based on a descriptive method and conducted within a survey model. The study group consists of 10 volunteer solfeggio educators from 7 conservatories. The data was collected through structured interviews with the educators and analyzed descriptively.According to the findings, students with individual differences were observed to be more successful in auditory skills, solfeggio reading, dictation writing, and memorization compared to their peers, whereas they might face challenges in rhythmic reading and sight-reading. It was found that some educators employ different strategies to encourage participation from these students, but generally do not use different teaching methods, do not apply different evaluation criteria, and do not implement a separate examination system. It is believed that this study will contribute to future research in the field of individual differences, and provide insights to individuals with such differences, their families, and educators.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12718Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















