Mesleki müzik eğitimi kurumlarındaki piyano eğitimcilerinin müzisyen sakatlıklarını önlemeye yönelik yaptıkları çalışmalar üzerine bir inceleme
Özet
Bu çalışma mesleki müzik eğitimi kurumlarındaki piyano derslerinde öğrencilerin yaşayabilecekleri fiziksel sorunların neler olduğu ve ders içerisinde bu sorunları önlemeye yönelik yapılabilecek çalışmaların eğitimci görüşleri ile incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemi içeren görüşme tekniği ile gerçekleşmiştir. Çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak eğitimci görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile tablo halinde sunulmuştur. Çalışma sonuçlarına göre, piyano derslerinde öğrencilerin yaşayabilecekleri fiziksel sorunların neden kaynaklandığı incelenmiş ve bu sorunları önlemeye yönelik yapılabilecek çalışmaların değerlendirmesi yapılmıştır. Bu doğrultuda birtakım önerilerde bulunulmuştur. This study aims to examine the physical problems that students may experience in piano lessons in vocational music education institutions and the studies that can be done to prevent these problems in the lesson with the opinions of educators. This study was carried out with the interview technique, which includes qualitative research method. In the study, educators' opinions were sought by using semi-structured interview forms. The data obtained were presented in tables with descriptive analysis method. According to the results of the study, the reasons for the physical problems that students may experience in piano lessons were examined and the studies that can be done to prevent these problems were evaluated. Some suggestions were made in this direction.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12725Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















