İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinin okuma tutumları, okuma kaygıları ve okuma motivasyonlarının incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Özet
Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma tutumları, okuma kaygıları ve okuma motivasyonlarını incelemektir. Nicel araştırma yöntemi kullanılarak yapılandırılan bu çalışmanın araştırma deseni ilişkisel tarama modelidir. Araştırmanın çalışma grubu kolay ulaşılabilir örnekleme tekniği kullanılarak seçilmiştir. Çalışma grubu 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Afyonkarahisar il merkezindeki devlet ilkokullarında dördüncü sınıfta öğrenim gören 239 erkek ve 219 kız öğrenci olmak üzere toplam 458 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Kocaarslan (2016) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği”, Çeliktürk ve Yamaç (2015) tarafından geliştirilen “Okuma Kaygı Ölçeği” ve Yıldız (2010) tarafından uyarlanan “Okuma Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde t-Testi, ANOVA, Scheffe ve Games-Howell testleri kullanılmıştır. Araştırmada dördüncü sınıf öğrencilerinin; olumlu bir okuma tutumuna sahip oldukları, okuma tutumlarının anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği fakat cinsiyete ve kitap okuma sıklığına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Okuma kaygılarının düşük olduğu, okuma kaygılarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermediği fakat anne-baba eğitim durumu ve kitap okuma sıklığı değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Okuma motivasyonlarının yüksek olduğu, cinsiyet ve kitap okuma sıklıklarına göre anlamlı bir farklılık olduğu ancak anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. The purpose of this research is to examine the reading attitudes, reading concerns and reading motivations of fourth grade students. The research design of this study, which was structured using the quantitative research method, was carried out in the relational scanning model. The study group of the research was selected using easily accessible sampling technique. The study group consists of a total of 458 students, 239 boys and 219 girls, studying in the fourth grade of public primary schools in Afyonkarahisar city center in the spring semester of the 2022-2023 academic year. In the study, the "Attitude Towards Reading Scale" adapted to Turkish by Kocaarslan (2016), the "Reading Anxiety Scale" developed by Çeliktürk and Yamaç (2015) and the "Reading Motivation Scale" adapted by Yıldız (2010) were used as data collection tools. T-Test, ANOVA, Scheffe and Games-Howell tests were used in the data analysis of the research. In our research, fourth grade students; It was determined that they had a positive reading attitude, and their reading attitudes did not show a significant difference according to the education level of their parents, but they showed a significant difference according to gender and book reading frequency. It was determined that reading anxiety was low, reading anxiety did not differ significantly according to the gender variable, but it differed significantly according to the variables of parents' education level and book reading frequency. It was determined that their reading motivation was high, there was a significant difference according to gender and book reading frequency, but there was no significant difference according to the education level of the parents.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12745Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Sesli ve Sessiz Okumanın Anlamaya Etkisi Üzerine Bir Araştırma
Akar, Münire (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada, sesli ve sessiz okumanın anlamaya etkisi incelenmiş olup, çalışmanın temel amacını, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamada sesli ve sessiz okumadan hangisinin etkili olduğunun ortaya konması ... -
Okuma güçlüğü yaşayan öğrencide okuma becerisini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması
Dinç, Reyhan (2017)Bu çalışmada, okuma güçlüğü yaşayan bir öğrencinin bu alandaki yetersizliğinin giderilmesi amaçlanmıştır. Bu süreçte disleksi kavram olarak derinlemesine incelenmiştir. Daha sonra okuma güçlüğünün aşılmasına yönelik ... -
Ortaokul (6 - 8. sınıflar) Türkçe dersi öğretim programında yer alan okuma yöntem ve tekniklerinin uygulanabilirliği ve öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
Akgümüş, Mustafa Enes (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan okuma yöntem ve tekniklerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara ili merkez ilçelerinde (Çubuk ve Keçiören) ...



















