Sosyal medya fenomenlerinin lise öğrencileri üzerine etkileri: Uşak ili örneği
Özet
Bu araştırmanın temel amacı sosyal medyanın ve sosyal medya fenomenlerinin lise öğrencileri üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunun incelenmesidir. Teknolojinin hızla geliştiği bu dönemde artık her şey dijitalleşmiş ve teknoloji hayatımızda önemli bir yer almaya başlamıştır. Öyle ki birçok sosyal medya siteleri ortaya çıkmış insanlar buralarda oluşturdukları profillerle günlerinin büyük bir kısmını bu sitelerde geçirmeye başlamıştır. Sosyal medya kullanımının artmasıyla takipçi sayısı çok olan kişiler veya çok beğeni toplayan isimler sosyal medyada herkes tarafından bilinir hale gelmiş ve fenomen olarak adlandırılmışlardır. Sosyal medyayı kullanan herkes kendilerine yakın gördükleri veya beğendikleri fenomenleri takip etmektedir. Araştırmanın hedef kitlesi olan lise öğrencilerinin de en çok hangi sosyal platformda, hangi sosyal medya fenomenlerini takip ettiklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Lise öğrencilerinin takip ettikleri fenomenler onların aile ilişkileri, arkadaş ilişkileri, gündelik yaşamları gibi sosyal hayatlarını nasıl etkiliyor bu durum araştırılmıştır. Bu çalışma nicel araştırma yaklaşımına uygun olarak betimsel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırma verileri ise anket tekniği ile elde edilmiştir. Bu araştırma için Uşak İl’inde basit tesadüfi örneklem seçimiyle belirlenen liselerde 200 kız ve 200 erkek öğrenci olmak üzere toplam 400 öğrenciye ulaşılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma problemlerine yönelik, değişkenler arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ölçmek için Ki-kare testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0,05 değeri dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Son olarak araştırma sonuçları, değişkenler arasındaki ilişkiler değerlendirilerek yorumlanmış ve çalışma sonlandırılmıştır. The main purpose of this research is to examine what effect social media and social media phenomena have on high school students. In this period where technology is rapidly developing, everything has become digital and technology has started to take an important place in our lives. So much so that many social media sites have emerged and people have started to spend most of their days on these sites with the profiles they create. With the increase in the use of social media, people with a large number of followers or names that are highly liked have become known to everyone on social media and are called phenomena. Everyone who uses social media follows the influencers they see close to them or like. It was aimed to determine which social media influencers and on which social platforms the target audience of the research, high school students, follow the most. It has been investigated how the phenomena that high school students follow affect their social lives such as family relationships, friend relationships, and daily lives. This study is a descriptive survey model in accordance with the quantitative research approach. The research data was obtained by survey technique. For this research, a total of 400 students, 200 female and 200 male students, were reached in high schools determined by simple random sampling in Uşak Province. The data obtained was analysed using the SPSS program. Chi-square test was used to measure whether there was a significant relationship between variables for the research problems. The significance level was evaluated considering the p<0,05 value. Finally, the research results were interpreted by evaluating the relationships between the variables and the study was concluded.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12747Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















