Tersine eğitim modelinin ingilizce öğretiminde akademik başarıya ve çevrimiçi öz düzenleme becerilerine etkisi
Özet
Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dilbilgisi başarısının arttırılmasında ve çevrimiçi öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde TE modelinin uygulanabilirliğinin ortaya konulması, öğrencilerin dilbilgisi yeterliliklerine ve öz düzenleme becerilerinin gelişimine yönelik eksikliklerinin giderilmesi, öğrencilerin ve öğretmenin yöntem ve çevrimiçi öz düzenleme becerileri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma karma araştırma yöntemlerinden gömülü desende düzenlenmiştir. Araştırmada, nitel bir yöntem olan eylem araştırmasının içine hem nitel hem de nicel yöntemler gömülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Afyonkarahisar ili merkezine bağlı olan Salar kasabasındaki çok programlı bir lisenin Anadolu Lisesi bölümü 11. sınıfındaki 15 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma toplamda sekiz hafta ve on altı ders saatlik bir sürede gerçekleşmiştir. Araştırmanın veri toplama araçları olarak başarı testleri, çevrimiçi öz düzenleme ölçeği, bireysel görüşmeler, öğrenci ve öğretmen günlükleri kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler için öncelikle anlamlılık testleri yapılmış ve anlamlı bir fark bulunması sonucu T-testleri yapılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin İngilizce akademik başarılarının ve çevrimiçi öz düzenleme becerilerinin geliştirilmesi için başvurulan TE yönteminin etkili bir yöntem olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to reveal the applicability of the flipped classroom model in increasing the English grammar success of 11th grade secondary school students and in improving their online self-regulation skills, to eliminate the deficiencies that the students have in terms of grammar proficiency and the development of self-regulation skills, and to determine and to evaluate the opinions of the students and the teacher about the method. The research was arranged in an embedded design, which is one of the mixed research methods. In the research, both qualitative and quantitative methods were embedded in action research, which is actually a qualitative method. The study group of the research consists of 15 students in the 11th grade of the Anatolian High School Department of a multi-program high school in the town Salar, which is connected to the city center of Afyonkarahisar, in the spring semester of the 2021-2022 academic year. The research was carried out in a total of eight weeks and sixteen lesson hours. Achievement test, online self-regulation scale, individual interviews, student and teacher diaries were used as data collection tools of the research. For the quantitative data obtained, firstly, significance tests were performed and as a result of finding a significant difference, T-tests were performed. Qualitative data were subjected to content analysis and descriptive analysis. As a result of the research, it was concluded that the flipped classroom method used to improve students' English academic success and online self-regulation skills, is an effective method.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12774Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















