Marka şehir olmada reklamın önemi: Türkiye’deki marka şehirlerin reklamlarının göstergebilimsel analizi
Özet
Yaşadığımız dönemde şehirler, pazarlamanın temel konusu olan ürün ve hizmetlerin yerini almış durumdadırlar. İnsanlar marka olan şehirlerde eğitim almak, yaşamak, çalışmak ve yatırım yapmak istemektedirler. Marka olmayı başarmış bir şehir, tercih edilir hale gelecektir ve bu da şehre maddi ve manevi kazanımlar sağlayacaktır. Yöneticiler de bu sebeple şehirlerinin tercih edilir hale gelmesi ve marka olması için çalışmakta ve gerekli pazarlama faaliyetlerine başvurmaktadırlar. Önemli bir iletişim aracı olan reklamlar etkili olması ve olumlu geri dönüşlere sebep olması nedeniyle sıklıkla pazarlama çalışmalarında tercih edilmektedir. Şehrin tarihi, doğası, seyahat noktaları, şehirde düzenlenen faaliyetler ve yapılan çalışmaların duyurulması, hedeflenen kitle ile iletişim kısmında yöneticiler pazarlamanın önemli bilgi sunma aracı olan reklamı hedef kitleye aynı anda ve hızlı bir şekilde ulaştırmak için sıklıkla tercih etmektedirler. Bu çalışmada “marka şehir olma yolunda reklamın önemi” araştırılmış ve bunu marka olan şehirlerin nasıl kullandığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Türkiye büyükşehirleri için 2019 yılında Brand Finance ve Curiocity ortak araştırmasıyla şehirlerin marka güçleri ve değerleri ortaya konulmuştur. Bu araştırmanın sonucuna göre marka şehir olmayı başaran ilk on şehrin reklamı göstergebilimsel yöntem ile incelenmiştir. In the current era, cities have taken the place of products and services as the main focus of marketing. People want to study, live, work and invest in branded cities. A city that successfully becomes a brand will become preferred, leading to both financial and non-financial benefits. Therefore, city managers work towards making their cities desirable and branded, employing necessary marketing activities. Advertisements, being an important communication tool, are frequently used in marketing efforts due to their effectiveness and positive outcomes. City managers often choose advertisements to quickly reach their target audience with information about the city's history, nature, tourist attractions, activities, and ongoing projects. This study explores the importance of advertising in becoming a branded city and attempts to reveal how branded cities utilize it. A joint research by Brand Finance and Curiocity in 2019 identified the brand strengths and values of major cities in Turkey. Based on this research, the advertisements of the top ten cities that have achieved branding were analyzed using a semiotic approach.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12791Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2029]



















