Assessment Spatial Perception Skills of primary school pupils: a case study at North Macedonia
Künye
Jonuzi, E., & Selvi, H. Z. (2024). Assessment Spatial Perception Skills of Primary School Pupils: A Case Study at North Macedonia. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 24(4), 847-865. https://doi.org/10.35414/akufemubid.1419583Özet
Bu çalışmada, 3 ila 5. sınıf arasındaki ilkokul öğrencilerinin
mekânsal algılama becerisi Kuzey Makedonya Cumhuriyeti
örnek uygulamasıyla kapsamlı bir şekilde değerlendirilmiştir.
Değerlendirme, öğrenci yaş grubu dikkate alınarak hazırlanan ön
test ve son testler kullanılarak yapılmıştır. Sorular Harita ve Atlas
kavramları (A Kategorisi), Yönler, coğrafi bölgeler ve komşu
alanlar (B Kategorisi) ve Kuzey Makedonya'da Turizm ve
Ekonomi (C Kategorisi) olmak üzere 3 kategoriye ayrılmıştır.
Cinsiyet ve sınıf düzeyine dayalı potansiyel farklılıklar göz
önünde bulundurularak öğrencilerin coğrafya ve harita okuma,
alanındaki durumlarını tespit etmek ve bu alanlardaki
becerilerini geliştirmek için neler yapılabileceğini ortaya koymak
amaçlanmıştır. Bu amaçla 339 katılımcıyla testler yapılmış ve
ilginç sonuçlar ortaya konmuştur. Çalışmada, kategoriler ve
sorular arasında değişen başarı oranlarını gösteren hem güçlü
hem de zayıf yönler vurgulanmıştır. Ek olarak, coğrafi bilgide
cinsiyete özgü ve sınıf düzeyine bağlı farklılıklar ortaya
çıkarılmıştır. Bu bulgular, mevcut coğrafya ve mekânsal eğitim
yaklaşımlarının genç öğrenciler için etkililiği hakkında değerli
çıkarımlar sunmakta olup, özellikle ilkokulun alt sınıflarında
haritaların ve atlasların entegrasyonu ve kullanımı yoluyla
mekânsal farkındalığı ve coğrafi okuryazarlığı artırmak için
çalışma yapılmasının gerekliliğini vurgulamaktadır. This research conducted a thorough evaluation of the
geographical knowledge of primary school pupils in grades 3 to
5, focusing on the Republic of North Macedonia. The assessment
involved a carefully crafted pre-atlas and post-atlas test,
categorizing questions into Map and Atlas concepts (Category
A), Directions, geographical regions, and neighboring areas
(Category B), and Tourism and Economy in North Macedonia
(Category C). The objective was to gauge pupils' proficiency in
various aspects of geography and map reading, while
considering potential variations based on gender and grade
level. The results, based on the accurate responses of 339
participants, revealed interesting patterns in knowledge
distribution. The study highlighted both strengths and
weaknesses, indicating varying success rates across categories
and questions. Additionally, it unveiled gender-specific and
grade-dependent differences in geographical knowledge. These
findings offer valuable insights into the efficacy of current
geography and spatial education approaches for young learners,
emphasizing the necessity for targeted interventions to enhance
spatial awareness and geographical literacy in primary
education, especially primarily through the incorporation and
utilization of maps and atlases within the lower grades of
primary schools.
Kaynak
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiCilt
24Sayı
4Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3659157https://hdl.handle.net/11630/12922
Koleksiyonlar
- Cilt 24 : Sayı 4 [26]



















