Drone’lar için sensörsüz BLDC motor sürücüsü tasarımı ve geliştirilmesi
Künye
Gündoğdu, H. E., Yabansu, F., Hocaoğlu, F. O., Özer, T. (2024). Drone’lar için Sensörsüz BLDC Motor Sürücü Tasarımı ve Uygulaması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 24(5), 1251-1259. https://doi.org/10.35414/akufemubid.1426792Özet
Dronelar, günümüzde çeşitli sektörlerde çeşitli amaçlar için
kullanılan hava araçlarıdır. Drone’ların motorlarını kontrol
etmek için ESC (Electronic Speed Controler) kartı kullanılır. Bu
kart, drone’lardaki motorların hızlarını kontrol ederek hava
aracının istenilen yöne ve yüksekliğe çıkmasını sağlar.
Drone’larda bulunan motorların hassas hız kontrolü hava
aracının kararlı bir şekilde uçuşu için hayati öneme sahiptir. Bu
çalışmada 2450 kVa 12 V’luk bir drone motorunun hız
kontrolünün gerçekleştirilmesi için Afyon Kocatepe Elektrik
Mühendisliği laboratuvarında bir ESC kartı tasarlanmış;
tasarlanan kart üretilmiş ve performansı denenmiştir. Makalede
bu ESC kartının çalışma algoritması ve performansına ait
sonuçlar sunulmuştur. Performans değerlendirmesi yapılırken,
belirli aralıklarla hıza bağlı akım değerleri, motor sıcaklık verileri
gibi parametreler ölçülmüş ve kaydedilmiştir. Parametrelerin
zamana bağlı değişimleri incelenmiş ve geliştirilen ESC kartının,
motoru başarıyla kontrol edebildiği tespit edilmiştir. Drones are aerial vehicles used for various purposes in various
sectors today. ESC (Electronic Speed Controler) board is used to
control the engines of drones. This card controls the speed of
the motors in drones, allowing the aircraft to go in the desired
direction and height. Precise speed control of the motors in
drones is vital for the stable flight of the aircraft. In this study,
an ESC board was designed in Afyon Kocatepe Electrical
Engineering laboratory to realize the speed control of a 2450
kVa 12 V drone motor; the designed board was manufactured
and its performance was tested. In this paper, the working
algorithm and performance results of this ESC board are
presented. During the performance evaluation, parameters
such as speed dependent current values and motor temperature
data were measured and recorded at certain intervals. The time
dependent variations of the parameters were analyzed and it
was found that the developed ESC card was able to control the
motor successfully.
Kaynak
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiCilt
24Sayı
5Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3688358https://hdl.handle.net/11630/12963
Koleksiyonlar
- Cilt 24 : Sayı 5 [25]



















