Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTöre Başat, Hümeyra
dc.date2014-12-31
dc.date.accessioned2014-12-31T12:03:38Z
dc.date.available2014-12-31T12:03:38Z
dc.date.issued2011-06
dc.identifier.citationTöre Başat, Hümeyra. "Çok Boyutlu Bir Performans Ölçüm Modeli Olarak Performans Prizması Ve “The London Youth”Örneği". AKÜ İİBF Dergisi 13, sayı.1 (2011) : 13-37.en_US
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1433
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1623/20347
dc.description.abstractİşletmeler amaçlarına ne ölçüde ulaştıklarını saptamak, rakiplerine göre kendi durumlarını ortaya koyabilmek ve faaliyet gösterdikleri alanda yerlerini belirlemek amacıyla performans ölçüm yöntemlerine ihtiyaç duyarlar. Rekabetin artması, küreselleşmeyle birlikte sınırların ortadan kalkması, bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, müşteri beklentilerinde yaşanan değişimler performans ölçümünün önemini ve gerekliliğini arttırmaktadır. Buna bağlı olarak performans ölçümünün tek boyutlu ya da sadece finansal verilere dayanması eksikliklere ve sorunlara yol açabilmektedir. Bu çalışmada hem finansal hem de finansal olmayan ölçümlerin bir arada kullanıldığı çok boyutlu performans ölçüm modellerinden bütünleştirici bir nitelik taşıyan Performans Prizması ölçüm modeli incelenmiştir. Bu kapsamda Performans Prizması modeline temel oluşturan düşünce tarzı, modelin boyutları ve konu ile ilgili bir uygulama örneğine yer verilmiştir. Performans Prizması modeli teorik olarak; Paydaş Memnuniyeti, Stratejiler, Süreçler, Yetkinlikler ve Paydaş Katkısı olmak üzere beş boyuttan oluşmaktadır.en_US
dc.description.abstractCompanies need performance measurement methods to see their position according to their rivals and determine their situation in the field that they serve products and services. Increase of rivalry, disappear of borders with the globalization, development of information technologies and variations with the customer expectations increase the performance measurement’s importance and necessary. Because of this reasons only possess a one dimension financial performance measurement has some problems and deficiencies. In this study, from multi-dimensial performance measurement models, possessing a integrated characteristic and used together both financial and non-financial measurements performance prism inspected. The Performance Prism theoretically consist of five dimensions; Stakeholder Satisfaction, Strategies, Processes, Capabilities and Stakeholder Contribution. In this extent, the study consists of the thougt manner in the basis of performance prism, dimensions of the model and an application with the subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectPerformans Ölçümüen_US
dc.subjectPerformans Prizmasıen_US
dc.subjectPaydaşlaren_US
dc.titleÇok Boyutlu Bir Performans Ölçüm Modeli Olarak Performans Prizması Ve “The London Youth”Örneğien_US
dc.title.alternativeAs a Multi-Dimensional Performance Measurement Model Performance Prism and An Application “ The LondonYouth”en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, S.M.Y.O., Turizm ve Otelcilik Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage37en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster