Üniversitelerin İşletme Eğitimi Veren Bölümleri Öğrencilerine Genel İşletmecilik Değerlerini Kazandırmayı Amaçlıyorlar mı?
Künye
Benligiray, S , , , Özkan Tez, H . (2011). ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME EĞİTİMİ VEREN BÖLÜMLERİ ÖĞRENCİLERİNE GENEL İŞLETMECİLİK DEĞERLERİNİ KAZANDIRMAYI AMAÇLIYORLAR MI? . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 13 (2) , 49-70Özet
Bireylerin iş yaşamındaki davranışlarını biçimlendiren önemli faktörlerden biri sahip oldukları kişisel ve mesleki değerlerdir. Mesleki değerlerin önemli bir kısmı eğitimle kazanılır. Özellikle eğitim kurumlarında vurgulanan değerler eğitim alanların kişisel davranışlarını yönlendirdiği gibi, mesleki yaklaşımlarını da önemli ölçüde etkiler. Bu nedenle eğitim kurumlarının eğitim verdikleri alana ilişkin değerleri öğrencilerine öğretmesi önemlidir. Bu araştırmanın amacı ülkemizde lisans düzeyinde işletmecilik eğitimi veren bölümlerin/programların genel işletmecilik değerlerini öğrencilerine aktarmayı amaçlayıp amaçlamadıklarını ve hangi değerlere önem verdiklerini üniversitenin türü, eğitim dili ve küreselleşme vurgusu yapmaları durumuyla ilişkilendirerek ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında Yüksek Öğretim Kurumu’nun 2010 Üniversiteler Kataloğu’nda yer alan 103 Devlet üniversitesi ile 62 Vakıf Üniversitesi bulunmaktadır. Bu üniversitelerin lisans düzeyinde işletme eğitimi veren 157 bölümü/programı da örneklemimizi oluşturmaktadır. Bu bölümlerin/programların web sayfalarında genel tanıtımları, misyonları, vizyonları, değerleri, eğitim hedefleri ve amaçları, bölüm başkanlarının mesajları, bölüme özgü yeterlilikleri ve bölümün öğrenme çıktıları incelenmiştir. Bu metinler nitel veri analizi tekniklerinden içerik analiziyle analiz edilmiş, elde edilen veri sayısallaştırılmış ve değişkenler arasındaki korelasyonlar incelenmiştir. One of the key factors that shape the behaviors of individuals in their business lives are their personal and professional values. An important part of the professional values are acquired by training. The emphasized values in educational institutions directs both personal behavior and professional approach of the trainees. Therefore, it is important that the educational institutions teach values to their students related to their fields of education. The purpose of this research is to illustrate whether the departments/programs that give undergraduate education intend to teach the basic business values to their students, and to relate the values that are taught, with the type of the university, the language of the program and the emphasis made on globalization. This study extends to 103 state universities and 62 foundation universities included in the 2010 Catalogue of the Universities of the Council of Higher Education. Our sampling is constituted of 157 departments/programs of these universities that give undergraduate business education. The general introductions, missions, visions, values, educational goals and objectives, messages of the department heads, department-specific competencies and learning outcomes of the departments were examined on the websites of these departments/programs. These texts were analyzed by content analysis which is a qualitative data analysis technique, obtained data were quantified and correlations between variables were examined.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
13Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 13 : Sayı 2 [12]