Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAytemiz, Semiha
dc.date2015-01-06
dc.date.accessioned2015-01-06T09:37:21Z
dc.date.available2015-01-06T09:37:21Z
dc.date.issued2011-12
dc.identifier.citationAytemiz, Semiha. "Türkiye İhracatının Sabit Piyasa Payı Yöntemi İle Analizi." AKÜ İİBF Dergisi 13, Sayı.2 (2013) : 181-201.en_US
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1450
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1622/20340
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye İmalat Sanayi ihracat performansını 1995-2010 yılları arasında alt dönemler itibariyle inceleme amacındadır. Söz konusu yıllar arasında Türkiye'nin imalat sanayi ihracatındaki gelişmeler Sabit Piyasa Payı Yöntemi ile analiz edilmektedir. İmalat sanayi alt sektörleri teknolojik içeriklerine göre sınıflandırılarak kullanılan yöntem sayesinde hem mal grupları hem de bir bütün olarak Türkiye imalat sanayi ihracatının dünya imalat sanayi ihracat piyasasındaki performansı araştırılmaktadır. Hesaplama sonuçlarına göre, ele alınan dönemlerde Türkiye'nin piyasa payı artmıştır. Bu artışı sağlayan en önemli unsur ise rekabet etkisi olmuştur. Başka bir deyişle, 1995-2010 arası dönemde Türkiye'nin imalat sanayi ihracatında sağladığı artışın temel kaynağı fiyat avantajı olmuştur. Öte yandan, hesaplama sonuçlarına göre, Türkiye imalat sanayi ihracatında emek yoğun sektörlerin payının yüksek olması bu dönemde Türkiye'nin imalat sanayi ihracat artışını yavaşlatmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to evaluate the export performance of Turkish Manufacturing Industry by several sub-periods between 1995 and 2010. Constant Market Share Method is used for analyzing Turkey's progress in manufacturing industry export during these years. By categorizing the sub-sectors according to their technological contents and applying this method, Turkey's export performance over the World export market is investigated both as product groups and in overall. Analysis results show that the Turkey's market share has been increased during the analysis period 1995-2010. The most significant factor for this increase was competitiveness effect. In other words, price advantage has been the base for the increase in Turkey's manufacturing industry export during the period 1995-2010. On the other hand, increase in Turkey's export was relatively slow during this period, due to the high portion of labor intensive sectors within Turkey's manufacturing industry export.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkiye İmalat Sanayi İhracatıen_US
dc.subjectSabit Piyasa Payı Yöntemien_US
dc.subjectÜrün Ve Piyasa Çeşitlendirmesien_US
dc.titleTürkiye İhracatının Sabit Piyasa Payı Yöntemi İle Analizien_US
dc.title.alternativeConstant Market Share Analysis of the Turkish Exporten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentMersin Üniversitesi, ÎİBF, İktisat Bölümüen_US
dc.authoridTR19939en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage181en_US
dc.identifier.endpage201en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster