Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKazan, Halim
dc.contributor.authorErgülen, Ahmet
dc.contributor.authorÇoruhlu, Nermin
dc.date2015-01-08
dc.date.accessioned2015-01-08T09:45:03Z
dc.date.available2015-01-08T09:45:03Z
dc.date.issued2012-06
dc.identifier.citationKazan, H , , , Ergülen, A , Çoruhlu, N . (2012). BANKA ÇAĞRI MERKEZLERİNDE BEKLEME VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ: BİR KAMU BANKASI UYGULAMASI . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 14 (1) , 251-268
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1472
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1621/20328
dc.description.abstractHizmet sistemlerinde, özellikle de çağrı merkezlerindeki kuyruklar hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Ancak bekleme süresindeki artışlar müşteri kayıplarına neden olmaktadır. Bu kuyrukları en aza indirerek müşteri memnuniyetini arttırmak, bunu yaparken aynı zamanda müşteriye hizmet veren personelin atıl zamanlarını en azda tutmak tüm yöneticilerin hedefidir. Aynı zamanda verilen hizmetin kalitesi ve hızı, müşteri sadakatini oluşturan en önemli etkenlerin başında gelmektedir. Bu çalışma da müşterilerin kuyrukta bekleme sürelerini ve müşteriye hizmet veren personelin atıl zamanlarını en aza indirecek kapasite düzeyini belirleme problemi ele alınmıştır. Kuyrukta beklemenin bir maliyeti olduğu gibi servis birimlerinin atıl kalmasının da bir maliyeti vardır. Burada amaç optimum çözüme ulaşabilmektir. Bu amaca yönelik Yöneylem Araştırması tekniklerinden Kuyruk Teorisi ve çözüm yöntemleri ayrıntılı olarak incelenmiştir. Uygulama kısmında, bir çağrı merkezinde iki ay süre ile toplanan verilerin analizi yapılmıştır. Farklı sayılarda müşteri temsilcisi ile oluşan kuyruklar simule edilmiş ve uygun servis sayısı belirlenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractQueues in service systems especially in call centers have become an integral part of our lives. Increased waiting time leads loss of customers. To increase customer satisfaction with minimizing these queues is an important aspect of call centers but at the same time they are targeting to minimize the idle time of call center agents. Serving quality and speed are most important aspects of customer loyalty.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKuyruk Teorisien_US
dc.subjectMüşteri ilişkileri Yönetimien_US
dc.subjectÇağrı Merkezien_US
dc.titleBanka çağrı merkezlerinde bekleme ve müşteri ilişkiler yönetimi: Bir kamu bankası uygulamasıen_US
dc.title.alternativeWaiting and customer relationship management in bank call centers: An application of a state banken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentG.Y.T.E, İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi, N.Ü, İ.İ.B.Fakültesi Öğretim Üyesi G.Y.T.E, Bilim Uzmanıen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage251en_US
dc.identifier.endpage268en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster