Afyonkarahisar İlinde Görev Yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Resmi Tören ve Kutlamalarda Karşılaştıkları Problemler ve Beklentilerinin Belirlenmesi
Künye
Kablan, Rasim. Afyonkarahisar İlinde Görev Yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Resmi Tören ve Kutlamalarda Karşılaştıkları Problemler ve Beklentilerinin Belirlenmesi. Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012.Özet
Yapılan bu bilimsel araştırma ile aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin resmi tören ve kutlamaların daha gösterişli ve amacına uygun bir şekilde kutlanması gerektiği konusunda ortak bir görüş sergiledikleri görülmüştür.
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin görüşlerinin okul türüne göre farklılık gösterdiği görülmüştür. İlköğretimde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, öğrencilerden para toplanılması ile ilgili görüşlerinin, liselerde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin görüşlerinden daha yüksek sonuçlar verdiği görülmüştür.
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin görüşlerinin görev yaptıkları yerlere göre farklılıklar gösterdiği görülmüştür. Kutlama programı çalışmalarının, öğrencilerin derslerinden uzak kalmalarına neden olduğu görüşü, ilçede görev yapanlar ile merkezde görev yapanlar arasında anlamlı bir farklılığa neden olmuştur. İl merkezindeki kutlama programlarının, ilçelerdeki kutlama programlarına oranla katılan öğrenci sayısının fazlalığı ve programların uzunluğu gibi nedenler, bu görüş farklılıklarını ortaya koymaktadır.
‘‘Hazırlık aşamasında törene katılan öğrenciler çalışmaya giderken, diğerlerinin derslere devam etmesi, katılan öğrenciler üzerinde, derslerinden geri kalmaları nedeniyle olumsuzluk ve isteksizlik oluşturuyor’’ görüşü merkezde görev yapan BESÖ ile ilçelerde görev yapan BESÖ arasında anlamlı bir farklılığa yol açmıştır. Merkezdeki kutlama programı çalışmalarına katılan öğrenci sayısının, ilçelerdeki kutlama programı çalışmalarına katılan öğrenci sayısından daha fazla olması, merkezdeki BESÖ’nin bu durumla daha fazla karşılaşmasına neden olmaktadır. Bu
durum, ilçelerde görev yapan beden eğitimi öğretmenleri ile merkezde görev yapan beden eğitimi öğretmenleri arasında görüş farklılıklarına yol açmaktadır.
Beden eğitimi öğretmenlerinin ‘‘Bayram kutlamaları her yıl şölen şeklinde, 5 yılda bir de tören şeklinde kutlanabilir’’ beklenti maddesi ile ilgili görüşlerinde, cinsiyet değişkeni bakımından farklılıklar saptanmıştır. Bu farklılık, istatistiki açıdan anlamlı bulunmuştur.
Beden eğitimi öğretmenlerinin ‘‘Beden eğitimi öğretmenleri, tören ve kutlama programları ile ilgili yeterli eğitimi almıyorlar.’’ problem cümlesi ile ilgili görüşleri değerlendirildiğinde, yaş değişkenine göre görüşler arasında farklılıklar saptanmıştır. Hizmet süresi çok olanların, hizmet süresi az olanlara göre bu görüşe daha az katıldıkları tespit edilmiştir. Beden eğitimi öğretmeni yetiştiren yüksekokulların öğretim programlarındaki müfredatların yıllar geçtikçe gösterdiği değişiklikler, bu tür görüş farklılıklarının nedenini oluşturmaktadır
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2193Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [635]