Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoçak, Hüseyin
dc.contributor.authorKöse, Ziya
dc.date.accessioned2015-03-10T09:04:52Z
dc.date.available2015-03-10T09:04:52Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013
dc.identifier.citationZiya Köse ‘’13-14 Yaş Grubu Ergenlerin Bilgisayar Oyunlarını Oynama Alışkanlıklarının Ve Sosyalleşme Durumlarının Araştırılması (Kütahya İli Örneği)’’ ‘’The Research On 13- 14 Age Group Adolescents’ Habıts Of Playıng Computer Games And Socıalısıng Status (The Case Of Kütahya)’’Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyonkrahisar 2013en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/2585
dc.description.abstractGünümüzde bilgisayar oyunları, ergenlerin hayatlarında önemli bir yere sahiptir. Ergenlerin, arkadaşlık ve aile iletişimi her geçen gün değişmektedir. Bilgisayar oyunlarının ergenler üzerinde çeşitli etkileri olduğuna ilişkin pek çok araştırma yapılmıştır. Bu tezin temel amacı; 13-14 yaş grubu ergenlerin bilgisayar oyunlarını oynama alışkanlıklarının ve sosyalleşme durumlarının araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda bilgisayar oyunları oynayan ergenlerin sosyalleşme düzeyleri incelenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla, Kütahya ilinde örneklem olarak seçilen 365 yedinci ve sekizinci sınıf ortaokul öğrencisine anket uygulanmıştır. Veriler, istatistik programında analiz edilerek bulgular elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, bilgisayar oyunlarının ergenlerin aile, okul ve arkadaşlık ilişkilerini dolayısıyla da ergenlerin sosyalleşmesini olumlu ve olumsuz etkilediği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractNowadays, computer games, have important roles in the lives of adolescents. Adolescents’ communication with friends and family are changing day by day. The main purpose of this study is to research 13-14 age group adolescents’ habits of playing computer games and their socialising status. For this purpose, the levels of socialization of adolescents who play computer games were examined. To collect data for the research, Kütahya province a questionnaire has been applied to the 365 seventh and eighth grade secondary school students selected as the sample. The data have been analyzed with statistics program and results have been obtained. According to the findings of this research, it has been seen that computer games affect adolescents’ family, school and friendship relations, and thus their socialization positively or negatively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectSosyalleşmeen_US
dc.subjectBilgisayar Oyunlarıen_US
dc.title13-14 Yaş Grubu Ergenlerin Bilgisayar Oyunlarını Oynama Alışkanlıklarının ve Sosyalleşme Durumlarının Araştırılması (Kütahya İli Örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster