Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDeniz, Şefik
dc.contributor.authorYılmaz, Hakan
dc.date.accessioned2015-03-11T09:33:36Z
dc.date.available2015-03-11T09:33:36Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2642
dc.description.abstractTarihsel süreçte insan bedeni; siyasi, toplumsal, kültürel ve ekonomik yapılar içersinde anahtar bir kavramdır. Her toplumun kendine özgü bir beden tasarımı, beden terbiyesi, beden eğitimi ve bedene ilişkin ahlaki tanımları bulunmaktadır. Bedenin yapısı ve özellikleri toplumdan topluma, hatta aynı toplumda dahi farklılıklar göstermektedir. Bu farklılıklar hem biyolojik, hem de toplumsal-siyasal özelliklere dayanmaktadır. Bedenlerin yapıları, hareketleri, duruş biçimleri gibi özellikleri bir toplumun sosyal ve siyasal yapısı ile ilgili bir gösterge oluşturmaktadır. Bu özellikleriyle beden, iktidar istencinin bir kaynağı, bir aracı konumunda yer almaktadır. Bu çalışma, Michel Foucault tarafından ortaya konulan biyo-iktidar kavramının, daha ileri bir boyuta taşınarak, Yirminci Yüzyılda ırkçı rejimlere -özellikle Nazizme- nasıl dönüştürüldüğünü ve Nazizmin bunu yaparken propaganda belgesellerinden nasıl yararlandığını ortaya koymaktadır. Bu amaçla, konuyla ilgili olarak geriye dönük yazılı belge taraması yapılmış ve Leni Riefenstahl’ın İradenin Zaferi ve Olimpiyat belgeselleri, biyo-iktidar kavramı çerçevesinde çözümlenmiştiren_US
dc.description.abstractThroughout the history, humanbody is the key factor within political, social, cultural and economical structures. Every community has its own moral definitions of body design and physical education. The structure of body differs from one society to another or even within the same society. These differences are based on both biological and socio-political characteristics. Body characteristics such as structure, movements and posture constitute a sign associated with the social and political structure of a community. Body, with its structure aforementioned, a reason and a tool for political ideologies to form goverment potency. This study initiates to reveal how biopower hypothesis put forward by Michel Foucault was developed and transformed into racial regimes –especially Nazism- while it also explains how Nazism took the advantage of propaganda documentaries to achive goverment potency. In this regard, a search of written resources was carried out and Leni Riefenstahl’s “Triumph of the Will” and “Olympia, episodes I and II” were analysed within the framework of biopower hypothesisen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSiyasal Yapıen_US
dc.subjectToplumsal Siyasalen_US
dc.titleMıchel Foucault’nun Biyo-İktidar Kavramı Çerçevesinde Nazi Dönemi Propaganda Belgesellerinin Analizien_US
dc.title.alternativeAn Analysis of the Propaganda Documentaries During Nazi Period Within the Framwork of Michel Foucault’s Biopower Conceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.authoridTR113649en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster