Reklamlarda Hizmet Kalitesi Boyutlarının Kullanılması
Özet
Reklam; herhangi bir ürünün ya da hizmetin bedeli ödenerek yapılan tanıtım faaliyetleridir. Hizmet; bir kişinin ya da bir işletmenin başka bir kişiye ya da işletmeye sunduğu, insanların ihtiyaçlarını doyuma ulaştıran ve satışa sunulan eylemlerdir. Reklam günümüzde satış yapmak isteyen tüm işletmelerin vazgeçilmezi haline gelmiştir. Artan rekabet şartlarında piyasalara her gün yeni rakipler girmekte ve işletmeler bu rakiplerinden kendilerini farklı kılmak için hizmet kalitelerini ölçmek istemektedirler. Hizmet kalitesinin ölçümünde kullanılan ölçeklerden biri Parasuraman, Zeithaml ve Berry tarafından geliştirilen modeldir. Bunlar; fiziksel özellikler, güvenilirlik, güven, empati ve hevesliliktir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 1989-2012 yılları arasında yayınlanan ve basın bankacılık kategorisinde Kristal Elma Ödülü alan reklamların hizmet kalitesi boyutlarını taşıyıp taşımadığını ölçmek ve içerik analizi yapmaktır. Advertising; paying the cost of any product or service made in the efforts. The service; a person or a business to offer another person or business, the needs of people offered for sale on exchanges and actions that are fully saturated. Advertising nowadays has become an indispensable part of all businesses who want to make sales. Increased competition in the markets every day, new competitors, and businesses that would like to measure the Quality of service to make themselves different from their competitors. Measurement of the quality of service of an archaeologist of Parasuraman, Zeithaml and Berry, used by developed model. These are; tangibles, reliability, assurance, empathy ve responsiveness. The purpose of this study, published in Turkey between the years 1989-2012 press banking category Crystal Apple Award carries ads from quality of service measure the dimensions of the field and content analysis.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2644Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]