Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayram, Ahmet Kemal
dc.contributor.authorGöl, Mine
dc.date.accessioned2015-03-12T09:53:07Z
dc.date.available2015-03-12T09:53:07Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2701
dc.description.abstractOkuma, yaşamı renklendiren, insanın bilgi ve kültür kazanmasını sağlayan ve sürekli geliştirilmesi gereken bir beceridir. Bu beceri ilköğretimin ilk kademesinden başlayarak hayat boyu devem eden zihinsel bir etkinliktir. Bu becerinin geliştirilmesinde iyi seçilmiş çocuk edebiyatı ürünleri önemli rol oynar. Özellikle birçok alışkanlık 3-6 yaş yani kişiliğin temellerinin atıldığı kritik yıllar olan okul öncesi döneme rast gelen edebiyat ürünlerinin hassasiyet göstererek yazılması tüm çocuk yazarlarını ilgilendiren bir konudur. Bu çalışma genel anlamda, okul öncesi çocuğuna yönelik hazırlanan kitaplarda yaratılan kalıp yargıların incelemesinden oluşur. Bu doğrultuda kitapların içeriğinde yer alan kalıp yargılar; niteliksel analizi yöntemi ile yorumlanmaya çalışılmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Mustafa Ruhi Şirin ve Ayla Çınaroğlu’ nun çocuklara aktardıkları kitaplar arasından seçilmektedir. Çalışma sonucunda, kalıp yargıların edebiyat gibi ciddi bir kanalla çocuklara sunulması açısından yazarın cinsiyet belirleyici olmadığı ve cinsiyet kimliği inşasında etkili olduğu saptanmıştıren_US
dc.description.abstractReading is a skill which makes the life colourful and provides with getting knowledge and cultural information. It should be developed continuously. Reading skill is a mental activity which is needed to gain. Well-selected literature products play important role on developing this skill. Especially, it is an essential subject which is interested all authors for children in the terms of writing their books sensitively because many habits are gained in 3-6 age period in other word, these years are critical in respect to their personality development. This study as a whole consists of examining in stereotyped judgements in the books which are written for kindergarten children. Accordingly, stereotyped judgements which are take placed in the content of books are tried to analyses with the qualitative analyses method. The sample of the study has been chosen among Mustafa Ruhi Şahin's and Ayla Çınaroğlu's books. In the end of the study, it is stated that presentations of stereotyped judgements through the literature effects on modern society and modern person identityen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk Edebiyatıen_US
dc.subjectCinsiyet Rollerien_US
dc.subjectKalıp Yargıen_US
dc.subjectMustafa Ruhi Şirinen_US
dc.subjectAyla Çınaroğluen_US
dc.titleÇocuk Edebiyatında Cinsiyet Rolleri: Mustafa Ruhi Şirin ve Ayla Çınaroğlu’ nun Eserlerien_US
dc.title.alternativeGender Roles in Chıldren Literature: Mustafa Ruhi Şirin’ S and Ayla Çınaroğlu’ S Worksen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.authoridTR25951en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster