Yapılandırmacılık Kuramına Dayalı Olarak İngilizce Dersinin İşlenişine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Özet
Araştırmanın amacı, İlköğretim okulları birinci ve ikinci kademelerinde İngilizce dersine giren öğretmenlerin, yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak, İngilizce dersinin öğretimine ilişkin görüşlerini ve bu görüşler arasında bazı değişkenler açısından anlamlı farklılıklar olup olmadığını tespit etmektir.
Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar İli merkez ilçesindeki ilköğretim okullarında İngilizce dersine giren 122 öğretmen oluşturmaktadır. Yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak hazırlanan 52 maddelik anket uygulanmıştır. Anketin Cronbach’s Alpha güvenirliği 0,87 olarak bulunmuştur. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.
İngilizce dersine giren öğretmenlerin dersinin işlenişinde yapılandırmacılık kuramını oldukça benimsedikleri ve derslerinde kullanmaya çalıştıkları, fakat geleneksel yaklaşımdan da tamamen uzaklaşamadıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca İlköğretim okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin yapılandırmacılık kuramına ilişkin görüşleri cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem, mezun olunan okul, görev yapılan okul türü ve branş açısından incelendiğinde bazı farklar bulunmuştur. For the purposes of this research, 122 primary school teachers were surveyed, who took up English language classes in differing primary schools across the centre of the city of Afyonkarahisar. Research survey questionnaire compiled and based upon constructivist theory and contained 52 items. Preparatory criterions’ Cronbach Alpha reliance was determined as 0.87. Meaningfulness of this research determined as 0,05.
The evaluation of research results establishes with all the data collected and correlated using the surveys were indicative of the English teachers’ own opinions’ and shows that, in the processing of English lessons, they use constructivist approach more readily and apply it more effectively then, that of traditional approach. Although, those teachers who teach English, appropriate constructivist approach, there are still problems. Furthermore, the meaningful differences was found in gender, length of education length of service, type of alma mater, school type and branch at school according to English teachers’ opinions in primary schools on teaching English upon constructivist approach in English lessons
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2703Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]