Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorKoçyiğit, Mehmet
dc.date.accessioned2015-03-12T10:45:40Z
dc.date.available2015-03-12T10:45:40Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/2705
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin başarı/başarısızlıklarına yaptıkları nedensel yüklemelerin boyutlarını tespit etmek ve hangi öğrenme stillerine sahip olduklarını belirleyebilmektir. Araştırma betimsel bir araştırmadır ve tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2010-2011 akademik yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim, Mühendislik ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri normal öğretim 1. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın işlemsel örneklemini tabakalı örnekleme tekniği kullanılarak bölümlere göre oranlı seçilen 136’sı erkek, 164’ü kadın olmak üzere 300 kişi teşkil etmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak McAuley, Duncan, ve Russell (1992)’den uyarlanan Nedensel Boyutlar Ölçeği II ile Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçe’ye çevrilen Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, çapraz tablolar ve ki-kare testi, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre başarıya yapılan yüklemeler içsel, kişinin kendi tarafından kontrol edilebilen, daimi ve fakat dışsal kontrole daha kapalıdır. Başarısızlığa yapılan yüklemeler ise başarıya yapılanlara göre daha dışsal, kişisel olarak daha az kontrol edilebilir, daha geçici fakat dış kontrole daha açıktır. Örneklemin %43.7’si özümseyen öğrenme stiline, %32’si birleştiren öğrenme stiline, %14’ü ayrıştıran öğrenme stiline, ve %10.3’ü yerleştiren öğrenme stiline sahiptir. Sahip olunan öğrenme stillerinin dağılımında fakülte, sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yokturen_US
dc.description.abstractThe purpose of the research is to find out the dimensions of the causal attributions to success and failure of university students, and to identify their learning styles. The research is a descriptive one and survey method was used. The study group consisted of 1. and 4. grade students of three faculties of Education, Engineering and Economics and Administrative Sciences in the academic year of 2010-2011. The sample consisted of a sum of 300 people, 136 of whom are male, and 164 of whom female, chosen through the technique of stratified sampling. Causal Dimensions Scale II adapted from McAuley, Duncan, and Russell (1992) and Kolb Learning Style Inventory, which was translated into Turkish by Aşkar and Akkoyunlu (1993) were used as data collecting tools. To analyse the data, frequency, percentages, crosstabs, chi-square, mean, standard deviation, independent samples t test, and one-way ANOVA tests were carried out. As a result of the research, attributions to success were found out to be more internal, personally more controllable, stable, but externally less controllable. Attributions to failure are more external, externally more controllable but personally less controllable and stable than the ones to success. vii 43.7% of the sample have assimilating, 32% of the sample have convergent, 14% have divergent and 10,3% of the sample have accommodative learning styles. Distribution of learning styles shows no statistically significant difference in terms of the variables of faculty, grade level and genderen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNedensel Yüklemeleren_US
dc.subjectYaşantısal Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenme Stillerien_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Nedensel Yüklemeleri ve Öğrenme Stillerien_US
dc.title.alternativeCausal Attributions and Learnıng Styles of University Studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.authoridTR31699en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster