Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorÖzer Söğüt, Beyza
dc.date.accessioned2015-03-12T12:08:49Z
dc.date.available2015-03-12T12:08:49Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2714
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı; matematik dersinde öğretmenlerin ve öğrencilerin elestirel düsünme becerilerini kazanmaya iliskin görüslerinin bazı değiskenler açısından anlamlı farklılıkların olup olmadığını tespit etmektir. Arastırmanın örneklemi olarak 2008-2009 öğretim yılında Antalya ili Alanya ilçesindeki matematik öğretmenleri ve öğrencileri seçilmistir. Arastırma yöntemi olarak tarama modeli seçilmis olup anket uygulanmıstır. Toplam 51 öğretmen ve 1046 öğrenciye anket uygulanmıstır. Arastırmanın verilerini, öğretmen ve öğrencilere uygulanan 30 maddelik anket olusturmustur. Matematik öğretmenlerine uygulanan anketin Cronbach’s Alpha’s güvenirlik kat sayısı α = 0.8232’tir. Öğrencilere uygulanan anketin Cronbach’s Alpha’s güvenirlik kat sayısı α = 0.8778’tir Uygulanan faktör analizi sonunda maddeler dört faktör grubunda toplanmıstır. Arastırmada anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıstır Arastırmanın sonunda; Matematik öğretmenlerinin cinsiyet değiskenine göre kadın öğretmenler lehine anlamlı farklılık görülmektedir. Kıdemi az olan matematik öğretmenlerinin elestirel düsünmeyi daha etkin olarak kullandıkları ortaya çıkmıstır. Özel okulda çalısan matematik öğretmenlerinin elestirel düsünmeyi daha etkin olarak kullandıkları ortaya çıkmıstır. Öğrencilerin cinsiyet değiskenine göre kız öğrenciler lehine anlamlı farklılık görülmektedir. Öğrencilerin elestirel düsünmeye iliskin görüslerinin sınıf düzeyi açısından anlamlı farklılıklar olduğu görülmüstür. Özel okulda öğrenim gören öğrencilerin elestirel düsünmeyi daha etkin olarak kullandıkları ortaya çıkmıstıren_US
dc.description.abstractThe aim of this research is; to determine whether there are or not, meaningful variables concerning the teachers’ and students’ ideas about attaining critical thinking ability in mathematics lesson. Students and mathematics teachers in 2008-2009 from Alanya, Antalya were chosen as an example of the research. The questionnaire was sent to 51 teachers and 1046 students. The datum of the research was obtained by the critical thinking skills scales are which was formed in 30 items. The critical thinking of the teachers’ Cronbach’s Alpha reliance scales was found as 0.82. The critical thinking of the students’ Cronbach’s Alpha reliance scales was found as 0.87. After feasibility analysis of factors, these then grouped into four factors. Meaningfulness of this research determined as 0.05. At the end of the research, it has been understood that there is a reasonable relation between the mathematics teachers’ and the students’ critical thinking. It has been observed that, students of teachers whose level of critical thinking are high, have also a high level of critical thinking . It has been observed that maths teachers of lower rank have lower level of critical thinking. It has been observed that critical thinking levels of maths teachers teaching in private schools are higher than those teaching in state schools. Significant differences have been observed in the levels of critical thinking of students in accordance with their class levels. It has been observed that the levels of critical thinking of private school students are higher than state school studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel Düşünme Görüşlerien_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.subjectÖğrenci Görüşlerien_US
dc.titleÖğrencilerin ve Matematik Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerilerini Kazanmaya Yönelik Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers’ and Students’ Ideas About Attaining Critical Thinking Ability in Mathematics Lessonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri, Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster