Yeniliğe Karşı Tüketici Tepkisi ve Tüketicilerin Yenilikleri Benimseme Düzeyleri İle İlgili Isparta İline Yönelik Bir Uygulama
Özet
Dünyadaki değişim, her açıdan toplumları etkilemektedir. Kuşkusuz bu etkileşimden işletmeler ve tüketiciler de etkilenmektedir. Bugün, yeni olan bir ürün kısa sürede daha yenilerinin piyasaya sürülmesi doğrultusunda eskimektedir. Yeniliklerden haberdar olmadan veya yararlanmadan bir yaşam sürmek ise neredeyse imkansızdır. İşletmeler içinde bulunduğumuz bu değişim çağında, ayakta durabilmek için ve uzun vadeli rekabet avantajı sağlayabilmek için sürekli yenilik üretmek ve ürettiği yeniliği tüketiciye benimsetmek zorundadır.
Bu bağlamda işletmeler yenilik faaliyetlerinde bulunurken, müşteri ihtiyaç ve isteklerini göz önüne almaları gerekir. Aksi taktirde müşteri yeniliği benimsemeyebilir. Bu gerçekten hareketle çalışmada, yeniliklere karşı tüketici tepkisi ele alınmıştır. İncelemede öncelikle yenilik kavramı, işletmeleri yenilik yapmaya sevk eden faktörler, yenilik sürecinin oluşumu, yenilik türleri üzerinde durulmuş, müteakiben, oluşturulan yeniliklerin, tüketiciler arasında yayılması ve yeniliğin benimsenmesi sürecinde tüketici tipleri ele alınmıştır. Bu kapsamda Isparta ilinde tüketicilerin yeniliklere karşı tutumunu ölçmeye çalışan bir anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada tüketicilerin, yalın, anlaşılır ve uygun fiyatlı yenilikleri benimseme düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. The innovation in the world effects the society in everyway. Surely, markets and also consumers are effected from this interaction. A product which is very new in the markets can be out of date in a short time in result of the launching the new ones. Living without being aware of these innovations and using them is almost impossible. In this innovation era, the markets, to run on their owns and to get long-lasting advantages of the competition, must enhance innovations constantly and the markets should force the society develop innovation adoption.
In this sense, while the markets are running their innovation proceedings, they must take into account the needs and requirements the of the comsumers. Otherwise, the comsumer may not accept the innovation. Being awere of this reality, the reaction of the consumer to the innovations has been taken up in this work out. In this study first of all, the concept of the innovation, the factors referred to business innovation, formation process of innovation, types of innovations, and then created by innovation, the spread between consumer and consumer types in the process of adoption of innovations have been taken up. In this context, in Isparta region, an inquiry has been done to evaluate the attitudes of consumers to innovations. In this inquiry, it is understood that,
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2715Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]